Inteligentny marketing – czyli jak przebić się przed konkurencję. Teoria i praktyka.

8-O Inteligentny marketing 8-O

Wykorzystaj Inbound marketing lub permission marketing by przebić się przed konkurencję.

wybicie sie przed konkurencje8-O W dobie cyfrowej rewolucji i chaosu informacji w jakim poruszają się wszyscy użytkownicy internetu, przebicie się z własnym przesłaniem może wydawać się niemożliwe. 


Jeżeli to zdanie zaciekawiło cię –  czytaj dalej…

W kilku słowach powiemy ci co należy zrobić i jaki inteligentny marketing zastosować. (Projekt IQ-@rius – ostatnie uzupełnienia w tekście – kwiecień 2022 r.)

 

Inteligentny marketing to rozwiązania zbudowane specyficznie dla wyedukowanego Klienta. W dobie, gdy naczelnym narzędziem komunikacji oraz przekazu stał się Internet nie możemy negować tego faktu. Internet opanował cały świat i zawładnął gadżetami mobilnymi, jakimi posługujemy się na co dzień. Klienci w poszukiwaniu potrzebnej im informacji nie muszą już fizycznie „siadać do komputera” ale robią to znacznie szybciej posługując się swoim podręcznym smartfonem. Tradycyjny marketing doszedł do granic gdzie nie potrafi wygenerować dostatecznego dopływu nowych konsumentów w takiej ilości by zapewnić byt nieznanemu „startupowi” internetowemu. Nowoczesny, i z założenia młody, biznesmen internetowy próbując związać koniec z końcem, boryka się z ograniczającymi go przepisami i zastanawia się jak dotrzeć do (czytaj „przechytrzyć”) coraz bardziej uświadomionego konsumenta. Dlatego koszt inteligentnego marketingu internetowego powinien być o wiele mniejszy niż marketingu tradycyjnego.  I tak to wygląda w rzeczywistości!

Zasadą jest prostota i atrakcyjność. Zatem nie należy lekceważyć każdej możliwości pokazania produktu w przyjaznym oświetleniu. Każda strona internetowa ułatwiająca możliwość nabycia produktu czy usługi  poprzez tę właśnie stronę internetową jest kolejnym krokiem do sukcesu. Nikt nie wie do końca jaki jest ostateczny czynnik nakłaniający do podjęcia decyzji ostatecznej podejmowanej najczęściej pod wpływem emocji. Nikt nie może zaprzeczyć faktom, że ludzie w sieci kupują oczami!

Nowoczesny marketing to Marketing inteligentny.

Dlatego staraj się stosować w swojej działalności trzy główne założenia:

po pierwsze   – Zbieraj dane o kliencie z każdego dostępnego źródła w centralnej bazie danych i dbaj o ich aktualność na ile to tylko jest możliwe.

po drugie        – Wykorzystuj wszelkie odpowiednie okazje mające znaczenie dla poszczególnej grupy klientów w celu przypominania się i przesyłania im nowych ofert.

po trzecie       – Stosuj taką taktykę komunikacji internetowej z klientem aby nie została ona uznana za natarczywą i nie była przekierowywana automatycznie do skrzynki spamowej. (Po prostu bądź inteligenty a nie upierdliwuy).

apla

Materiały uzupełniające w tematyce inteligentnego marketingu:

  • Norbert Oruba – Co lepsze inbound marketing, czy permission marketing czyli uczcie się Polacy   (iq.link zaktualizowany 2015-01-06)
  • Yay Baer – książka – Youtility czyli dlaczego inteligentny marketing polega na pomocy, a nie medialnym szumie? –   (iq.link zaktualizowany 2015-08-12)
  • Dariusz Jańczuk – Wyzwania marketingu i oczekiwania klienta
    (iq.link zaktualizowany 2018-05-09)
  • Techformator.pl – Inbound marketing, czy jest i jakie daje korzyści.
    (iq.link zaktualizowany 2022-04-16)

Pierwsza edycja tego artykułu na naszym portalu – styczeń 2012 r.

4 odpowiedzi na „“Inteligentny marketing – czyli jak przebić się przed konkurencję. Teoria i praktyka.””

Dodaj komentarz