Znane, ale upadłe marki światowe: KODAK i PANAM

8-O Upadłe marki 8-O

Dlaczego upadły: Kodak i PanAm?

kodak8-O Nic na świecie nie trwa wiecznie. Na przestrzeni wieków upadały potężne imperia. Na przestrzeni ostatnich dekad upadały marki znane na całym świecie.
I Twój biznes może upaść w każdym momencie. Dlatego radzimy –  przeczytaj zanim to nastąpi. Dwa przykłady: Kodak i PANAM – upadłe marki.


KODAK

Amerykańska firma Eastman Kodak Co. spopularyzowała tradycyjną fotografię na całym świecie. Jednakże rozwój fotografii cyfrowej spowodował że pomimo jej zasług dla rozwoju cywilizacji, ta jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek światowych złożyła wniosek o upadłość. Na szczęście Chapter 11, (jeden z przepisów prawa amerykańskiego) pozwalił przetrwać na rynku legendarnej marce w okrojonym kształcie… w końcu prawa do nazwy Kodak umieszczanej na aparatach trafiły w ręce firmy JK Imaging. Firma ta na targach CES 2014 pokazała w ofercie aparaty z logo Kodak takie jak zapowiadany już od dawna bezlusterkowiec PixPro S1, oraz ultrazoom z serii  AstroZoom model AZ651.

Każdemu kto interesuje się brandingiem proponujemy przeczytanie krótkiego artykułu na temat historii marki „Kodak” ..

W sierpniu 2012 pod młotek poszły patenty firmy Kodak a było ich ponad 1000. Kodak liczył, że na aukcji uzyska około 2.6 mld dolarów, jednak wstępne oferty jakie zostały złożone opiewały na kwoty z przedziału 150–250 mln dolarów.

PANAM

panamKiedyś PanAm była uznawana za jedną z najbardziej wartościowych marek na świecie w branży lotniczej. Później zupełnie zniknęła z rynku. I choć dziś odżywa na nowo – m.in. na torbach podróżnych, to daleko jej do historycznej świetności

Każdemu kto interesuje się brandingiem proponujemy przeczytanie następnego artykułu z teki „Anagrama” na temat historii marki „PANAM”

apla

Materiały uzupełniające w tematyce upadłe marki:

  • Karol Żebruń – Marka Kodak po latach wróciła jako nazwa na korpusy aparatów fotograficznych.   (iq.link zaktualizowany 2015-06-07)
  • Irek Piętowski – Firma Kodak dysponowała przełomowymi innowacjami jednak przegapiła moment na ich wdrożenie.   (iq.link zaktualizowany 2019-04-17)

2 odpowiedzi na „“Znane, ale upadłe marki światowe: KODAK i PANAM””

  1. The Story pisze:

    Przede wszystkim, zabrakło innowacji w tych firmach. Właściciele firm zapomnieli, że świat cały czas się zmienia i trzeba nieustannie reagować na zmiany dziejące się w mikro i makro skali – wokół nas i na świecie.

    • Czasami przerost innowacyjności doprowadza do utraty praktyczności. Polecam własnie zmodyfikowany autorski artykuł pt „Wiarygodność biznesowa. Dlaczego wstydzimy się pokazać swoją twarz?” IQarius.

Dodaj komentarz

Iqarius Creation Group
Sierpień 2021

Aktualności, Branding , , , ,
Copyright 2009 - 2021 © ICG. Projekt IQ-arius. Portale dla każdego.
Linki, które pokazujemy na tej stronie służą do ilustracji przykładów podanych w danym artykule. Ich aktualność była sprawdzona przez edytora.