Jeśli twoim celem jest zdobycie jak największej ilości adresów e-mailowych zastosuj squeeze-page. Strony „wyciskające”.

8-O Squeeze page – strona przechwytująca 8-O

… czyli metoda na wyciśnięcie jak największej ilości adresów e-mailowych.

projekt iqarius - squeeze page8-O Jest to artykuł  z naszej serii retro. Tej metody już dziś prawie nikt nie reklamuje. Chociaż są wyjątki (patrz materiały uzupełniajace).
Sami rekomendowaliśmy tego typu stronę w latach 2012 – 2015 : Jeśli w planie biznesowym postawiłeś sobie za cel zdobycie jak największej ilości adresów e-mailowych, możesz ją stosować.
Jeśli jednak chcesz budować rzetelny biznes internetowy – odradzamy. A więc sam zdecyduj czy chcesz stworzyć squeeze-page.


Pierwsi jak zwykle byli Amerykanie. Zrozumieli, że normalne strony internetowe są zbyt pracochłonne i przynoszą zbyt mały dochód w stosunku do włożonego wysiłku.
Założenie tradycyjne powiada, że ludzie na internecie lubią poszukiwać różnych informacji. W zależności od swoich upodobań odwiedzają w tym celu kilkanaście do kilkudziesięciu różnych stron. Aby trafili na twoją stronę i zatrzymali się na niej dłużej na tyle abyś zdążył im cokolwiek sprzedać, musisz mieć stronę zdecydowanie lepszą i ciekawszą niż wszystkie pozostałe.

Natomiast założenie czysto dochodowe przedstawia to zagadnienie zupełnie inaczej:

Nie ważna jest jakość strony. Ważne jest zdobycie jak największej ilości adresów e-mailowych osób odwiedzających. Jeśli pójdziesz tą drogą nie będziesz się musiał martwić ile czasu ludzie spędzają na Twojej stronie, jeśli tylko zostawią Ci swój adres e-mailowy. Posiadając ten e-mail będziesz mógł bezstresowo, krok po kroku, przez kilka dni, tygodni, miesięcy lub czasem lat przekonywać ich do swoich produktów i usług wysyłając im w tym czasie te same informacje, które normalnie byś zamieszczał na swojej stronie internetowej.

Sqeeze page automatycznie przyczyni się do wzrostu Twojego dochodu.

Chcesz się przekonać? Po prostu skontaktuj się z nami

Do wykonania planu przedstawionego w powyższej ramce wystarczy prosty blog plus odpowiednia technika. Jest to bardzo proste i ekonomiczne podejście do wykonania planu biznesowego. Praktycznie w przypadku małego biznesu internetowego więcej wysiłku zużywa się nad stworzeniem nowej strategii internetowej niż skupianie się na listą adresową.

Squeeze-page to strona internetowa, której jedynym celem jest wyciśnięcie jak największej ilości nowych subskrybentów. Zbudowana jest tylko po to aby odwiedzający ją klient podał swój adres e-mailowy i opuścił stronę. Piszemy o tym wprost, bo to ma sens. A więc trochę matematyki.

Według Google Analytics, ponad 90% odwiedzających daną stronę internetową opuszcza ją nie zagłębiając się w dalsze podstrony. Squeeze page ma więc 10-70% skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mailowych! Wszystko zależy od treści strony, tematyki, grupy docelowej itd. To jest po prostu logiczne. Jeśli mam do wyboru 10% odwiedzających lub 10% adresów e-mail tych odwiedzających, to wybiorę adresy e-mail. Nawet gdybym miał wybierać pomiędzy 10% odwiedzających i 5% e-maili, wybrałbym e-maile. Z tych 10% odwiedzających 10-50% ponownie wróci na Twoją stronę – czyli 1-5% wszystkich odwiedzających. A mając adresy e-mail mogę wysłać ich właścicielom cały serwis www po jednej stronie, co da mi wielokrotnie lepszy rezultat sprzedaży. Jest to proces dłuższy ale bardziej skuteczny.

Typowa squeeze page zawierają jedynie:

  • nagłówek
  • krótką ofertę proponującą jakąś wartościową wiedzę w zamian za e-mail
  • formularz rejestracji na listę adresową
  • ewentualnie nagranie audio lub video, jakieś zdjęcia gadżetów,okulary 3D itp.
 Odpowiedzią największych wyszukiwarek internetowych na powyższy problem była w 2011 r. dwukrotna przeróbka algorytmów w celu wyseparowania stron wyciskających, które są uważane za „spam” z powodu braku użytecznej treści. W odpowiedzi więc, najsprytniejsi SEO-wcy zaczęli zwiększać ilość treści zawartych na stronach typu „squeeze” i nazwali je stronami przechytujacymi. Walka na tym rynku ciągle się toczy. Jest to walka o przetrwanie.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce squeeze page:

  • www.ekademia.pl – Jak błyskawicznie i tanio zbudować dochodową listę mailingową.   (iq.link zaktualizowany 2015-08-26)
  • wikipedia – Przykładowe strony typu squeeze page można znaleźć na internecie jak i wiele innych poradników internetowych opisujących to zjawisko. Tu podstawowe wiadomości podane w angielskiej wersji wikipedii   (iq.link zaktualizowany 2018-09-11)
  • www.gurtowscy.pl – Strona przechwytująca.   (iq.link zaktualizowany 2018-11-20)

Co, konkretnie, należy robić, aby zbudować dochodową listę adresową?

  • Po pierwsze rozpocznij ją budować. Nie czekaj na specjalne tajne techniki, po prostu zacznij stosując metody najprostsze i sprawdzone, które działają już od lat.
  • Przyciągnij subskrybentów na listę. Czyli daj im coś takiego, aby sami chcieli wpisywać się na na Twoją listę i sami zachęcali do tego wszystkich swoich znajomych.
  • Nawiązuj odpowiednie kontakty. Kontakty z ludźmi, którzy mogą kilkukrotnie przyspieszyć budowanie Twojej listy. Szukaj partnerów udzielających wsparcia.
  • Zdobywaj adresy tylko legalnie. Stosuj techniki budowania listy adresowej jakie są w Polsce dozwolone. Nie daj się namówić na okazyjne kupowanie list, za które możesz być pociągnięty do odpowiedzialności i utracić swoje serwisy.
  • Nie spamuj. Musisz wiedzieć, do kogo można wysłać e-mail bez pozwolenia, a do kogo nie wolno.
  • Pozyskuj najbardziej wartościowe, docelowe, targetowe adresy  e-mailowe. Tysiąc dobrych adresów przyniesie więcej pożytku niż dziesięć tysięcy byle jakich.

Pierwsza edycja tego artykułu na naszym portalu – luty 2012 r.

Dodaj komentarz