[thefacebook]. Portal internetowy o którym tak mało wiemy.

8-O The Facebook – historia pewnego sukcesu 8-O

Propozycje na Twój sukces w działalności portalowej.

projekt iqarius - strona ekspercka
Tak czternaście lat temu wyglądała strona internetowa, która miała przynieść wielki sukces jej pomysłodawcy. Znany obecnie wszystkim na całym świecie, popularny Facebook,  wtedy jeszcze z przyrostkiem „the”, był dostępny tylko dla uczniów jednej uczelni w USA. Uczelnią tą był Harvard. Na nowo powstałym portaliku społecznościowym już w pierwszych 2 tygodniach jej funkcjonowania zarejestrowało się ponad dwie trzecie studentów tej uczelni. 


Sukces – historia Facebooka.

Dalej poszło jak burza. Już w grudniu 2004 Facebook zdobył pierwszy milion użytkowników. A dziś jest ich dobrze ponad miliard. Facebook -to historia wielkiego sukcesu, który nie pojawia się z dnia na dzień  ale inspiruje do działania. Wiele czynników wpływa na to, że zrealizowany pomysł przerodza się w prawdziwy sukces. Zastanówcie się nad powyższym  przypadkiem. Z niewielkiej strony, ułatwiającej kontaktowanie się studentów ze sobą, z maleńkiego portaliku powstał wielki międzynarodowy portal społecznościowy. Tak wielki, że podbił cały świat.


Jak odnieść sukces?

Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz zdać sobie sprawę z jednej bardzo ważnej rzeczy. Nikt nie nosił znamion sukcesu od urodzenia. Każda historia sukcesu ma swój początek, rozwinięcie i zakończenie.
Pomysł jest ważny. Ale na samym pomyśle nie można zbudować sukcesu. Potrzebne jest działanie. Działanie przyczyniające się do przekształcenia pomysłu w działający produkt.

Sukces to zaspokajanie ludzkich potrzeb

Oprzyjmy się na niszach rynkowych. Należy znaleźć ludzką potrzebę, która już jest zaspokajana i postarać się ją zaspokoić ją w trochę inny, lepszy sposób. Sukces biznesowy to niekoniecznie stworzenie czegoś nowego, co do tej pory nie istniało. To ulepszenie istniejących już rozwiązań.

Twój sukces wynika z zaangażowania użytkowników

Wyobraź sobie Facebooka z dziesięcioma tylko użytkownikami, wyobraź sobie YouTube gdzie możesz wyświetlić sobie tylko sto filmików a każdy następny pojawia się w odstępie tygodniowym, wyobraź sobie serwis ogłoszeniowy OtoMoto na którym pojawiają się tylko ogłoszenia właściciela serwisu i kilku jego kolegów, wyobraź sobie Wikipedię w której nikt nie uzupełnia wpisów. Wyobraź sobie…. Już chyba kumasz o co idzie. Do Twojego sukcesu potrzebni są ludzie. Potrzebni są użytkownicy zachęceni twoim pomysłem i pragnący wziąć w nim udział. Bez nich nie osiągniesz sukcesu.

Zastanów się jak jedna drobna sprawa, mały element, innowatorskie usprawnienie przyczyniło się do przekształcenia się tych, początkowo małych projektów w wielki sukces i postaraj się stworzyć coś takiego na swoim portalu. Dla twoich użytkowników bez znaczenia będzie czy jest to portal społecznościowy, portal tematyczny, serwis ogłoszeniowy czy sklep internetowy. Popracuj nad własnym sukcesem i zdobądź tysiące a potem miliony użytkowników, którzy będą cię uwielbiali.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce Facebook – historia pewnego sukcesu:

  • Wojciech Kulik – Alternatywa dla Facebooka – 5 innych portali społecznościowych. (iq.link zaktualizowany 2018-04-24)

Pierwsza edycja tego artykułu na naszym portalu luty 2015 r.

Dodaj komentarz

Iqarius Creation Group
Listopad 2018

Dążąc do określonego celu, Portal Tematyczny (Wortal)
Copyright 2009 - 2018 © ICG. Projekt IQ-arius. Portale dla każdego.
Linki, które pokazujemy na tej stronie służą do ilustracji przykładów podanych w danym artykule. Ich aktualność była sprawdzona przez edytora.