Chwytliwe słowa i frazy. Skuteczne słowa kluczowe stosowane w marketingu internetowym.

8-O Porady w temacie : Słowa chwytliwe  i skuteczne. 8-O

Przykłady chwytliwych słów w tytułach. (Marketing internetowy w praktycznym zastosowaniu).

chwytliwe teksty8-O Chwytliwe słowa wywołują emocje. Chwytliwe teksty piszą dobrzy copywriterzy. Ale znając prawidła rynku doskonale orientujemy się, że cała rzesza amatorów próbuje swoich sił w napisaniu tekstów promocyjnych z użyciem chwytliwych słów i tytułów.
Artykuł, który macie przed oczyma, jest konsekwentnie aktualizowany poczynając od kwietnia 2010 roku. Opierając się na strategii eksperckiej jesteśmy propagatorami pełnego profesjonalizmu. Nie odmawiając jednak nikomu prawa do poszukiwania tańszych rozwiązań i rozwijania własnych talentów, konsekwentnie wskazywać będziemy miernotę i świadome wprowadzanie w błąd niezorientowanych klientów. 


Dlaczego dobrze i poprawnie napisane teksty są tak ważne przy tworzeniu strategii marketingu stron internetowych?

Istnieją setki artykułów i blogów pisanych na temat copywritingu i używania odpowiednich słów kluczowych w marketingu internetowym. Specjaliści od sprzedaży doskonale wiedzą jakie słowa i frazy przeciętni użytkownicy internetu wpisują w polu wyszukiwania Wielkiego G. lub innych (mniej popularnych) wyszukiwarkach, aby znaleźć informacje, produkty i usługi. Stąd biorą się ceny za poszczególne słowa. Jak wiadomo, im bardziej popularne są słowa kluczowe tym bardziej są droższe i tym bardziej trudniejsze do wypozycjonowania. Jeżeli nie masz dużych pieniędzy i samodzielnie chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt  lub nową markę, musisz doskonale wiedzieć jakich słów użyć by Twoja strategia marketingowa okazała się skuteczna.

Magiczne słowa to słowa kluczowe. Czy są naprawdę istotne?

Jako właściciel firmy, powinieneś starać się opisać swoją firmę w najlepszy sposób. Te samo słowo często można zastąpić dziesiątkiem innych synonimów unikając monotonii. Czytelnicy uwielbiają synonimy ponieważ treść staje się ciekawsza.  Roboty wyszukiwarkowe traktują synonimy jako oddzielne słowa i potrafią wygenerować kilka różnych wyników wyszukiwania na podstawie słów o podobnym znaczeniu a o innym wydźwięku.

Będąc więc własnym szefem starającym się o podniesienie sprzedaży internetowej, musisz starać się tak opisywać sprzedawane produkty (lub działalność prowadzonej firmy), by nie przegapić setek internetowych użytkowników, którzy nie znają lub nie potrafią używać właściwej terminologii. Powinieneś się wczuć w rolę potencjalnego klienta – absolutnego laika w technokratycznej terminologii – poszukującego specyficznego produktu za pomocą niekonwencjonalnych słów.

Niezawodne techniki sprzedaży. Jak dobrać właściwe słowa kluczowe?

Wybór najbardziej praktycznego słowa kluczowego to trudna i odpowiedzialna decyzja. Jeżeli będziemy chcieli zasięgnąć opinii, to każdy specjalista będzie doradzał własne metody. Jeżeli będziemy chcieli spróbować własnej drogi, to zalecamy użycie bezpłatnych programów do sprawdzania słów kluczowych. Jeżeli będą wydawać się nam nieodpowiednie, to zawsze można przerzucić się na płatne wersje używane przez znane firmy pozycjonerskie, jak na przykład: Wordtracker.

Oto przykładowa strategia

  • Krok 1: Identyfikacja najpopularniejszych słów kluczowych w danej dziedzinie. Powinniśmy zorientować się jak często dane frazy językowe były wykorzystywane przez użytkowników online w przeszłości. Należy sprawdzić dokładnie badane słowo kluczowe jak i wszystkie znane nam jego synonimy, które zostały faktycznie „wpisane” przez ludzi w wyszukiwarkach w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
  • Krok 2: Szacowanie względnej wartości popularności słów kluczowych. Można tego dokonać rozbijając najpopularniejsze słowa kluczowe na elementy składowe i porównywać ich popularność. Na przykład, jeśli jesteś w branży projektowania stron internetowych w Warszawie – możesz ustawić zapytania następująco w kolejności: „strona”, – „projekt”, –  „projektowanie stron”, – „projektowanie stron internetowych”, – „projektowanie stron internetowych Warszawa”, i tak dalej. Uzyskane wartości pokazują jak popularne są te słowa kluczowe w wynikach ogólnych oraz na lokalnym rynku.
  • Krok 3: Analiza wyników. Jeśli okaże się że twoje słowa kluczowe generują prawie tyle samo wyników co słowo bardzo ogólne jak „Projekt”, to wypromowanie Twojej witryny będzie bardzo trudnym zadaniem i zajmie dużo czasu. W tym przypadku należy obniżyć aspiracje i starać się użyć słów mniej używanych ale mających taki sam wydźwięk jakościowy.
  • Krok 4: Należy wybrać 5-7 przykładowych propozycji i od nowa przebadać skuteczność ich oddziaływania. Muszą to być najlepsze słowa kluczowe, opisujące Twój biznes bardzo dobrze i obrazowo a zarazem będące popularne wśród użytkowników internetu.  Zdecyduj się na te słowa kluczowe, które mają największą popularność i generują najniższą liczbę SERP.

Uwaga:   Żadne z narzędzi SEO jakiego byśmy nie używaliśmy, nawet te najdroższe, nigdy nie wyprodukują  100% dokładnych wyników. Jak w każdej pracy trzeba mieć nosa i doświadczenie, dlatego najlepiej jest zdać się na fachowców w branży.


Podstawowe techniki używania chwytliwych słow kluczowych na bazie przykładowych tytułów pobranych z Internetu

Zacznijmy więc od podstaw. Oto najbardziej banalny przykład zastosowania techniki specyficznych słów kluczowych wyselekcjonowanych dla firm jednoosobowych, zajmujących się tworzeniem stron internetowych:

  • Jak zrobić (założyć, wyprodukować, stworzyć) firmową (profesjonalną, biznesową, zawodową) stronę internetową za darmo (darmową, tanią, ekonomiczną) krok po kroku
  • Firmowa strona internetowa krok po kroku (przykłady, instrukcje, zalecenia)

Wybieramy dowolną linijkę z powyższych fraz, skreślamy niepotrzebna słowa i piszemy tytuł główny. Następnie wykorzystując bogate zasoby internetu lub własną inwencję budujemy słowniczek słów wymiennych – synonimów, jak w naszym powyższym wyjaśnieniu. Po skonstruowaniu takiego słownika, możemy spokojnie usiąść i zacząć pisać swoje własne, oryginalne a chwytliwe artykuły bazujące na wyselekcjonowanych przez nas słowach kluczowych. Należy tylko bardzo uważać, by przeplatając w dłuższym tekście frazę tytułową tekstami alternatywnymi nie przerysować i nie zepsuć efektu. Sztuka takiego pisania to dobry copywriting.

 Poniższe przykłady to teksty tytułowe pobrane ze stron internetowych różnych polskojęzycznych serwisów zajmujących się tworzeniem stron internetowych dla innych. Prezentowany wybór chwytliwych tekstów to wyselekcjonowane frazy językowe, które powinny oddziaływać na emocjonalne receptory targetowego odbiorcy. Niektóre przykłady popieramy tekstami wspomagającymi pochodzącymi z bogatej biblioteki Projektu IQ-@rius lub naszych sponsorów.
Zapraszamy do prezentowania swoich własnych przykładów. Napiszcie do nas jakie chwytliwe słowa sprawdziły się w waszej praktyce pozycjonerskiej.

Kilka słów o marketingu własnej strony internetowej:

  • Wizerunek Twojej strony internetowej przekłada się na sukces Twojego biznesu.
  • Twoja firma a jej wizerunek na Internecie – jak go poprawić?
  • Co i jak promować na stronie internetowej?
  • Dobry copywriting kluczem do sukcesu!
  • Jakie słowa trafiają do klienta?
  • Przykład dobrego tekstu marketingowego.
  • Wykorzystanie emocji w budowaniu internetowej strony promocyjnej!
  • Jak przygotować dobrą treść do serwisu internetowego? (iq.link zaktualizowany 2014-03-09)
  • Na co zwrócić szczególną uwagę projektując wygląd newslettera aby zwiększyć jego skuteczność?
  • Jak projektować elementy „call to action”?
  • Stosowanie przemyślanej techniki dobrej nawigacji po stronie internetowej pozwoli Ci na dłużej utrzymać zainteresowanie klienta.
  • Najważniejszym elementem na stronie internetowej jest… chwytliwy tytuł.
  • Dedykowana strona internetowa, to Twój wizerunek w Internecie.
  • Mini-sites – Mini-portale tematyczne. Kiedy mniej rozbudowana strona doskonale spełnia swoje zadanie?
  • Blogi – informowanie o produkcie w sposób naturalny.
  • Portale społecznościowe. Czy wykorzystujesz je w celach marketingowych dla swojej firmy?
  • Dlaczego analiza strony internetowej konkurencji jest taka ważna dla naszego biznesu? (iq.link zaktualizowany 2014-03-09)
  • Skuteczna kampania promocyjna twojego projektu.
  • Konwersja strony internetowej – jak to wykorzystać?
  • Programy lojalnościowe – Twórz je by przymagnesować klienta do biznesu.
  • Merchandizing po polsku – czyli jak sprzedawać więcej online.
  • Design – artyzm czy konieczność?
  • Landing pages – Najważniejsze strony, ukierunkowane na skuteczną sprzedaż. Kryteria konstrukcji.
  • Co to jest RSS i jak go używać?

E-mailing jako marketing

  • E-mail marketing, czym to się je?
  • Jakie elementy e-mailowych kreacji reklamowych zauważają internauci, a jakie pomijają wzrokiem?
  • E-mail, aspekt twórczy który się sprawdza wszędzie
  • Budowanie bazy e-mailowej potencjalnych klientów – najskuteczniejsze techniki
  • Skuteczny e-mailing sprzedażowy. Co warto o tym wiedzieć?
  • E-newsletter. Atrakcyjne rozwiązanie na to, w jaki sposób stworzyć komunikację z klientem.
  • E-newsletter – korzystanie ze sprawdzonych szablonów.
  • Skuteczny program marketingu e-mailowego
  • Spam – czy warto go stosować w marketingu swojego produktu?

Rola wyszukiwarek w marketingu

  • Wielkie G. w naszym życiu. Czy należy bać się wyszukiwarek?
  • Rynek wyszukiwarek w Polsce, kto się liczy i dlaczego.
  • Reklama w wyszukiwarkach: SEO i SEM.
  • SEM najbardziej opłacalne narzędzie w sieci.
  • Kradzież klików w SEM, jak zidentyfikować i jak się przed tym bronić?
  • SEO – tajemna sztuka pozycjonowania.
  • SEO – krok po kroku dla niezorientowanych.

Twój wizerunek w Internecie

  • PR (Public Relations) – kształtowanie wizerunku.
  • Czarny PR w internecie.
  • Nielegalna konkurencja – poważny problem.
  • Nowoczesne metody budowania marki.
  • Branding budowany teraz – wartość na zawsze.
  • Branding i jego rola w marketingu.
  • Prawna ochrona marki.
  • Jak klient postrzega twoją markę w internecie?

Porady w Relacjach biznes – klient:

  • Sprzedaż poprzez e-korespondencję.
  • Kluczowe elementy e-commerce.
  • Nisza rynkowa – jak ją wykorzystać?
  • Zasady e-mailowego kontaktu z klientami.
  • Krok po kroku – odpowiedzi na trudne pytania klientów.
  • Negatywny feedback od klientów, co z nim robić?
  • Prawdziwie dobra porada – skupmy się na kliencie.

Teksty adresowane do klientów. Co prawda mocno wyświechtane ale zachęcające do współpracy.

  • Nasze usługi  są ukierunkowane na zysk Państwa firmy.
  • Dzięki nam uda się Państwu zrealizować nawet najodważniejsze biznesowe plany.
  • Jesteśmy firmą wiodącą na polskim rynku o tak szerokim wachlarzu usług internetowych.
  • Zatrudniamy najlepszych ekspertów, którzy z pasją i zaangażowaniem wykonują swoją pracę.
  • Posiadamy listę ponad 10.000 zadowolonych Klientów.
  • Dzięki współpracy z nami oszczędzacie swój cenny czas i pieniądze.
  • Pracujemy 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu i zawsze jesteśmy do dyspozycji.
  • Zostając naszym klientem masz gwarancję najlepszych usług.

Marketingowe kampanie reklamowe:

  • Projekt IQ-arius – Promotor Biznesu Internetowego
  • Jak przeprowadzać skuteczną kampanię reklamową w internecie?
  • Pomysł na biznes. Jak znaleźć niszę rynkową? 
  • Czy należy przejmować się mitami krążącymi po Internecie?
  • Jak wygrać walkę konkurencyjną? ..(iq.link zaktualizowany 2014-03-09)
  • Zabójczo skuteczna prezentacja oferty albo produktu. (iq.link zaktualizowany 2014-03-09)
  • Z kim i dlaczego warto współpracować?
  • Kupowanie powierzchni reklamowej – czy to się opłaca?.
  • Kampanie banerowe – jakich form reklamy banerowej warto używać?
  • CR, CTR, CPO dlaczego statystyki są takie ważne?
  • Jak pozyskać reklamę zupełnie za darmo?
  • Prowokacja jest najczęściej używanym narzędziem reklamowym.
  • Oferty nie do odrzucenia!!!
  • Multichannel marketing – marketing wielokanałowy.
  • Direct Marketing – czyli marketing bezpośredni.
  • Marketing zintegrowany – jak to oddziaływuje na klienta?
  • Marketing kontekstowy. Zawartość (tekstowa) najważniejsza!
  • Content marketing – jak przyciągnąć internautów użyteczną treścią.
  • CTA (call to action)– a co to jest? Wezwanie do działania. Dowiedz się jak prosto i jednoznacznie wskazać klientowi co powinien wykonać.
  • Dlaczego w czasach kryzysu direct marketing ma sens?
  • Tajne bronie marketingu internetowego.
  • Modele sprzedażowe w internecie (CPM, CPC, CPA) i do czego je stosować?
  • Outsoursing usług internetowych.
  • Modele efektywnościowe.
  • Kampania typu viral.
  • Programy partnerskie.

Marketing poprzez Internet mobilny

  • Marketing mobilny – wyzwania nowej epoki.
  • Czy planujesz swój udział zarabianiu na ogłoszeniach mobilnych?
  • Nowe pokolenie sieci mobilnej – Jak ukierunkować ich potrzeby?
  • Internet mobilny to tylko część układanki, ale może najważniejsza?
  • Mobilna strona internetowa – niewykorzystany potencjał.
  • Wirusy mobilne – szkodliwe oprogramowanie – kiedy nadejdzie atak z powietrza?
  • Geolokalizacja, wykorzystanie danych z telefonów komórkowych

apla

Materiały uzupełniające w tematyce chwytliwych tekstów:

  • Magazyn T3 – Jak stworzyć chwytliwe tytuły. Artykuł starszej daty ale wciąż aktualny    (iq.link zaktualizowany 2014-05-22)
  • Maciej Wysocki – Na łamach Owocni.pl pisze o tworzeniu haseł i sloganów reklamowych    (iq.link zaktualizowany 2015-04-06)
  • MalgorzataDG – gotowe szablony tytułów    (iq.link zaktualizowany 2018-04-16)

UWAGA!!!

Znajdujesz się na specjalnie wypozycjonowanej stronie internetowej z użyciem antyindeksacji relatywnej. Znaczy to, że w fazie konstruowania tego artykułu nie było planowane pozycjonowanie na specjalnie wyselekcjonowane słowa. Kilkuletnia praktyka wykazuje niezbicie, że najbardziej prawdopodobna Fraza językowa, poprzez którą Wielkie G. przywiodło Cię do nas to:

Chwytliwe słowa, Chwytliwy tekst reklamowy, Chwytliwe tytuły

Zastanów się. To może to być twoja strona sponsorowana. Skontaktuj się z nami. Projekt IQ-@rius!

Pierwsza edycja tego artykułu na naszym portalu kwiecień 2010 r.

Dodaj komentarz