Prawo w Internecie. Wysyłanie e-maili – jak jest regulowane. Formułki prawne.

8-O Wysyłanie maili w zgodzie z prawem ale również w zgodzie z zasadami dobrego wychowania. 8-O

Kilka przydatnych formułek do użytku w korespondencji internetowej.

prawo w internecie8-O Nieważne, czy zdajemy sobie z tego sprawę, czy nie. Prawo w Internecie obowiązuje. Poniżej podajemy kilka wybranych formułek prawnych jakie powinny być dołączane do e-maili wysyłanych w ramach marketingu internetowego. Piszemy powinny, ponieważ prawo wciąż się zmienia i to co było konieczne, dziś może być jutro opcjonalne, lub odwrotnie. W związku z powyższym, nie należy tego artykułu traktować jako wyrocznię prawa. Jeżeli prowadzimy działalność dochodową przez Internet zawsze lepiej jest się skonsultować z Kancelarią adwokacką wyspecjalizowaną w prawie internetowym.


Prawo w internecie – Podstawy prawne:

  • Ustawa z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 r. Nr 144, poz. 1204) (z późniejszymi zmianami),
  • Ustawa z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr 47, poz. 211)(z późniejszymi zmianami)

UWAGA!!!

Celem poniższego artykułu opracowanego przez zespół Projektu IQ-@rius nie jest udzielanie jakichkolwiek porad prawnych. Jest to tylko forma zasygnalizowania realnych problemów z jakimi borykają się twórcy nowych portali tematycznych czy sklepów internetowych. Wszystkie nasze przykłady są z „życia wzięte” czyli z Internetu z podaniem źródła.

Porady prawne z zakresu Internetu.

Jeżeli potrzebujecie informacji do kogo się zwrócić o poradę prawną – skontaktujcie się z nami. Pomożemy wam znaleźć odpowiednich fachowców.

Jeżeli sami chcecie odnaleźć odpowiedni akt prawny, kliknijcie tutaj.

Przykładowe formułki prawne:

Powołanie się na ustawę wcześniejszą

Zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.) niniejsza przesyłka nie zawiera oferty handlowej oraz żadnych treści o charakterze komercyjnym. Niniejsza wiadomość została wysłana jednorazowo.

Powołanie się na ustawę z 2013 roku

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dn. 21.01.2013 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144 poz.1204 z późn. zm.) zapytania kierowane do firm nie podlegają przepisom o niezamówionej informacji handlowej, która obowiązuje jedynie w odniesieniu do osób prywatnych. Nasze usługi są kierowane tylko do firm i instytucji. Jeśli nie są Państwo przedsiębiorcą to znaczy, że korespondencja trafiła do Państwa przypadkowo za co przepraszamy.

Przykładowa zapytanie o przyzwolenie

W związku z profilem naszej firmy doszliśmy do wniosku, że możemy Państwa zainteresować naszymi usługami. Dlatego chciałbym zapytać, czy zgadzają się Państwo na otrzymanie od nas jednorazowej oferty handlowej? Jeżeli wyrażają Państwo taką zgodę to prosimy o informację zwrotną z dopiskiem TAK.
Brak reakcji spowoduje automatyczne usunięcie Państwa adresu z naszej listy.

Pozdrawiamy
Zespół www.xxxxxxxxxxx.pl

Przykładowa stopka po angielsku

This e-mail and any attachments are confidential. If you receive this message in error or are not the intended recipient please contact the sender. You should also not retain, distribute, disclose or use any of this information and you should destroy the e-mail and any attachments or copies.

lub po polsku

Otrzymana wiadomość oraz załączone do niej pliki mogą stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa i są przeznaczone tylko dla wymienionych adresatów. Jeżeli nie są Państwo zamierzonym odbiorcą, proszę poinformować o tym fakcie nadawcę i usunąć wiadomość wraz z załącznikami ze swojego systemu. Nie powinni Państwo także ujawniać nikomu otrzymanych informacji, ani sporządzać/zachowywać/dystrybuować żadnej ich kopii.

Zakończenie e-maila poświęconego przekierowaniu klienta do innej współpracującej z nami firmy:

Pozdrawiam i życzę przyjemnych negocjacji.
Firma nasza rekomenduje działania polecanych kooperantów w dobrej wierze urzeczywistniania idei przyjaznego Internetu
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowych relacji na linii klient – wykonawca ze strony Firmy polecanej prosimy o poinformowanie nas drogą e-mailową z opisem wydarzenia.

Prosimy o komentarze i przysyłanie nam wzorów swoich własnych sprawdzonych przez prawnika formułek.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce wysyłanie maili:

  • Mariola Malicka – Zakazana informacja handlowa   (iq.link zaktualizowany 2014-12-07)
  • Igor Belczewski – E-mail marketing – wszystko, co musisz wiedzieć o kwestiach prawnych   (iq.link zaktualizowany 2017-01-19)
  • Michał Bąk – marketingbiznes.pl – Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem. Nim wyślesz pierwszego maila kliknij na naszego IQ.linka by dowiecieć się szczegółów.    (iq.link zaktualizowany 2018-04-09)

Pierwsza edycja tego artykułu na naszym portalu marzec 2011 r.

Dodaj komentarz