(Projekt IQ-arius poleca) – Najbardziej rozpoznawalne media lub portale społecznościowe.

8-O Media społecznościowe lub Portal społecznościowy 8-O

Potentaci i wschodzące gwiazdy nurtu socjalnego na internecie 2017.

projekt iqarius - strona ekspercka 8-O Najbardziej rozpoznawalne marki. Według firmy Statista  najbardziej rozpoznawalnymi markami na rynku portali społecznościowych w kwietniu 2017 roku były firmy amerykańskie: Facebook, WhatsApp i YouTube (patrz na wykresie i linku obok), Biorąc pod uwagę, że Facebook Messenger dorównuje popularnością YouTube można powiedzieć że marka Facebook to niepodważalny światowy potentat.


Portal społecznościowy – Rankingi

Wszystkie rankingi są chwilowe. Każdego dnia toczy się bezpardonowa walka o liczbę użytkowników. Rankingi pokazują rozpoznawalność światowej marki na podstawie liczby aktywnych użytkowników. Dla biznesu zaś liczy się wartość monetarna każdego z czołowych portali społecznościowych. Dlatego My pomijamy niepodważalnych liderów i koncentrujemy się na tych mniej znanych lecz wybijających się portalach. patrząc na przedstawiony wykres uważamy, że należy się przyjrzeć firmom znajdującym się na pozycji czwartej i piątej, bo w nich tkwi potencjał na przyszłość, może nawet większy od Facebooka.

Oto kilka gwiazd rozbłysłych w czasie od kiedy zaczęliśmy interesować się tą problematyką:

Qzone

Miała w roku 2011 prawie pół miliarda zarejestrowanych i płacących użytkowników. Jest to takie połączenie portalu społecznościowego,  blogówki, chmurowej przechowywalni, muzykodajni i innych ciekawych nowinek w sieci. Jej programiści wzorują się na najlepszych rozwiązaniach konkurencji, ale też w wielu obszarach ich wyprzedzają.

Sina Weibo

To jakby połączenie Twittera z Facebookiem. Niestety wszystko po chińsku. Ten portal społecznościowy powstał w 2009 roku a już osiągnął zasięg prawie jednej trzeciej  chińskiego internetu.

Ello

W roku 2014 głośno było o serwisie Ello, który cokolwiek przedwcześnie obwołano następcą Facebooka. Od sieciowego giganta odróżniało go podejście do prywatności i reklam. To pierwsze założyciele Ello obiecywali chronić. Tych drugich – unikać. Dzisiaj widać, że oferta Ello nie wystarczyła, by przeciągnąć do siebie zauważalną (w skali sieci) liczbę użytkowników.

This.

Na początku 2015 roku miał niespełna 5 tys. użytkowników, za to na tyle wpływowych, by po zaproszenia do niego ustawiały się kolejki chętnych. Być może wyrośnie na konkurenta Facebooka jako Elitarny serwis społecznościowy? Nazwę tego serwisu pisze się z kropka na końcu. Znaczy to –  „To.”. Jak deklarują jego założyciele na minimalistycznej stronie głównej, This. służy do dzielenia się ciekawymi treściami znalezionymi w sieci. Z tym że każdy użytkownik – i to wyróżnik serwisu – możne udostępnić tylko jeden link dziennie.

Disqus.

W swoim czasie Piotr Grabiec na łamach Spider Web rozważał na temat Disqus –  systemu zarządzania komentarzami wgrywanymi na blogi i portale tematyczne. Twórcom tego rozwiązania przestał jednak wystarczać najwyraźniej dotychczasowy model biznesowy i chcą pełnić rolę serwisu społecznościowego korzystając z trendów ogólnoświatowych. O tym można przeczytać w tym artykule.


Polskie serwisy społecznościowe

(z przymrużeniem oka).

Oczywiście, Polacy nie gęsi i swoje serwisy społecznościowe również mają. Mamy więc Naszą Klasę, którą uwielbiamy nie lubić po zmianie na NK.
Mamy również bardziej specyficzne portaliki społecznościowe na przykład dla ludzi zakochanych w górach http://www.planetagor.pl/

A dla osób lubujących się w analizach i porównaniach podajemy link do sentymentalnego artykułu pokazującego zmiany jakie zaszły na polskim rynku w przeciągu ostatnich siedmiu lat jeśli chodzi o preferencje w odwiedzalności portali społecznościowych:

UWAGA!!!

Jeżeli czujesz się ekspertem w tej dziedzinie i masz swoje własne, niekoniecznie zgodne z naszymi, przemyślenia oraz przykłady je popierające zapraszamy do zaprezentowania ich w ramach nieustającej edycji powyższego artykułu lub w komentarzach.

Publikujemy dla Ciebie i od ciebie oczekujemy feedbacku.

Po prostu skontaktuj się z nami

apla

Materiały uzupełniające w tematyce Portal społeczniościowy:

  • www.forbes.pl – Trendy w mediach społecznościowych.  (iq.link zaktualizowany 2016-11-04)
  • Eryk Misiewicz – Czy warto korzystać z Twittera. artykuł rozprawiający sie z popularnymi mitami na temat tego medium.Trendy w mediach społecznościowych.  (iq.link zaktualizowany 2017-05-03)

Pierwsza edycja tego artykułu: 20 stycznia 2012 r.

Dodaj komentarz