Copywriting, jeden z elementów promocyjnych. 
Pisanie z sensem i na temat


Czy copywriting to sztuka, czy rzemiosło?
Marketing oparty o dobrze napisaną treść to jedna z najskuteczniejszych form promocji firm i produktów w internecie. Jeżeli poruszanie się po Internecie jest waszym stałym zajęciem to nie trzeba was przekonywać, że z dnia na dzień powstaje tam mnóstwo nowych treści o niczym, niekonkretnych, niespójnych, niepoprawnych językowo – internauci tego nienawidzą.
Copywriting to sztuka finezyjna. Pierwsze 5 sekund po otwarciu strony internetowej to moment na bardzo ważną decyzję. Jeżeli użytkownik internetu zauważy cokolwiek interesującego dla niego, to przystanie na chwilę by się rozejrzeć po serwisie. W przeciwnym przypadku tracimy potencjalnego klienta. Tak postępuje każdy, normalny człowiek, odwiedzający nieznaną mu witrynę. Jeśli nie znajdzie czego szukał, cofnie się do miejsca, skąd przyszedł, albo uruchomi wyszukiwarkę. Takie są prawa internetu.
Dobry copywriting, ciekawie skonstruowana strona internetowa stanowią o sukcesie promocyjnym każdej firmy. Szczególnie dla początkujących, małych firm, odpowiednie słowa, przemyślanie wprowadzane w tekst są najlepszym narzędziem do tego, by przy małych kosztach zbudować jak najszerszą świadomość marki, by przygotować szałową, ogólnokrajową kampanię reklamową, lub spróbować wykreować trend czy chociażby modę opartą na produkcie, który sprzedajemy.
Dobry copywriting pozwoli zatrzymać na chwilę przelotnego internautę i zaprowadzić go tam gdzie chcemy by się znalazł. Fachowcy od marketingu internetowego nazywają to N.O.R. – czyli Najbardziej Oczekiwana Reakcja. Dla właściciela strony internetowej NOR oznacza sprzedaż produktu lub usługi. Jeżeli więc chcesz zatrzymać nowego gościa na stronie, to musisz dać mu błyskawiczną odpowiedź jego podstawowe pytania:
- Gdzie się znajduje?
- Co tu jest ciekawego?
- Co może zrobić na tej stronie?
- W czym ta strona jest lepsza od innych?
Jednocześnie ten sam tekst musi spełnić warunek takiego nasycenia słowami kluczowymi by stał się nieodłącznym elementem strategii pozycjonowania organicznego twojej strony internetowej. I na tym polega sztuka Copywritingu.
|
Powyższy tekst wraz z późniejszymy zmianami istnieje na tej strouie od 6 marca 2012 r.
Materiały uzupełniające w tematyce copywriting:
- Dynanet – Przykład ciekawej, pisanej z pasją strony internetowej zawierającej porywające teksty na temat Copywritingu. Szkoda tylko że artykuły nie są datowane. … (iq.link zaktualizowany 2015-05-21)
- Jacek NarożniakTYTUŁ – Copywriter – dziennikarz … (iq.link zaktualizowany 2015-05-21)
- www.copywriting.pl – Sprawdź, jak wybrać skutecznego copywritera. Wolisz piękną treść czy piękną sprzedaż? … (iq.link zaktualizowany 2015-02-04)
- Paweł Tkaczyk – Puste słowa- wróg twojej marki. … (iq.link zaktualizowany 2017-04-15)