Trendy internetowe 2017. Co jest skuteczne w projektowaniu designu stron internetowych?

8-O Trendy Internetowe 8-O

Co w internetowej trawie piszczy?

projekt iqarius - trendy internetowe 8-O Trendy internetowe to rozpoczęta  w 2012 roku seria artykułów na temat tego co w internetowej trawie piszczy. Tak niedawno pisaliśmy o trendach na rok 2016. Ale ponieważ czas płynie szybko, zrewidowaliśmy nasze poglądy i dalej piszemy w tym samym miejscu na ten sam temat, z tą różnicą, że są to trendy działające w roku 2017. Przeglądamy na internecie kto i co na temat pisze. Co będzie skuteczne w działaniach internetowych w najbliższej przyszłości?


Trendy internetowe 2017

Czołowi eksperci od technologii internetowych co roku publikują różne listy najnowszych trendów w użyteczności stron internetowych. Listy te i artykuły webowe podające przykłady mogą być dla osób pracujących nad stronami internetowymi punktem odniesienia lub wyznacznikiem nowych standardów. Bazując na tych publikacjach Projekt IQ-@rius stara się wyłapać wszystko to, co jest interesujące dla przeciętnego użytkownika i co jest skuteczne w działaniach małej firmy opierającej swoją egzystencję na aktywności w Internecie.

  • www.mentora – trendy w projektowaniu designu stron internetowych 2017   (iq.link zaktualizowany 2017-03-18)

Przypomnienie trendów przewidywanych na rok 2015

  • sprawnymarketing.pl – trendy w marketingu 2015   (iq.link zaktualizowany 2015-02-07)
  • webroad.pl – trendy w marketingu internetowym 2015   (iq.link zaktualizowany 2015-02-07)

Przypomnienie trendów przewidywanych na rok 2016

Scalable Vector Graphics (SVG)

SVG is an XML-based vector image format for two-dimensional graphics with support for interactivity and animation. The SVG specification is an open standard developed by the World Wide Web Consortium (W3C) since 1999.

Przewidujemy, że SVG zostanie niekoronowanym królem, ponieważ liczyć będzie się jakość i szybkość dostępu do informacji. Bazując na znanej prawdzie, że obraz jest warty więcej niż tysiąc słów, a obraz wektorowy nie straci na jakości bez względu na wielkość ekranu, a jeszcze biorąc pod uwagę, że wychodzi z xml, to zobaczymy jego szybki rozwój.

Responsive Web Desing – internetowe strony skalowalne

Jest to trend ułatwiający zbudowanie „uniwersalnej” strony internetowej małym kosztem. Tak zbudowana witryna internetowa dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia na którym jest wyświetlana. Strona zaprojektowana w ten sposób potrafi zmieniać swój wygląd w zależności czy jest oglądana na komputerze domowym czy na urządzeniu przenośnym. Wraz ze zmniejszaniem się ekranu, niektóre elementy zostają pominięte, aby zachować spoistość układu i zawartość merytoryczną. Dzięki technologii RWD (Responsive Web Desing) redukujemy koszty produkcyjne strony internetowej a powiększamy jej użyteczność.

Kodowanie dla uniwersalnej wyświetlalności.

HTML5 i CSS3 - to obecne standardy, które ułatwiają tworzenie lepszych i nowocześniejszych aplikacji internetowych. Umożliwiają wprowadzenie na witrynę internetową elementów ruchomych przy pomocy czystego kodu, eliminując potrzebę instalacji przestarzałej technologii Flash. Zaokrąglone rogi, efekty cieniowania, błyszczące przyciski, czyli efekty z epoki Web 2 odchodzą w przeszłość ustępując prostocie wymuszanej prze nawigacyjnej wymogi smartfonów.

Kafelkowanie powierzchni ekranu.

Rozwiązanie to, można powiedzieć wynalezione przez Windows 8, staje się niezwykle popularne i sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Zakładamy że utrwali się w 2015 roku, Projektanci stron internetowych doskonale zdają sobie sprawę z estetyki takiego designu, dlatego będą rozwijać go i doprowadzać do perfekcyjności.

Przygważdżanie elementów nawigacyjnych (i nie tylko) do ekranu.

Najbardziej typowe przymocowanie to góra  ekranu – słuszne w przypadku smartfonów ale przy ekranach desktopowych aż się prosi wykorzystanie przestrzeni bocznej bez straty wysokości przeglądanej powierzchni. W najbliższej przyszłości zobaczymy jak designerzy podejdą do tego zagadnienia. Na razie podajemy dwa przykłady: Pierwszy z Polski  a drugi zagraniczny W drugim z przykładów prosimy o zwrócenie uwagi na umiejętne przygwożdżenie dużych elementów graficznych co pozwala na uzyskanie efektu wielowarstwowości.

  • Przykład z Polski – Manufaktura Internetu PL.   (iq.link zaktualizowany 2014-12-16)
  • Przykład zagraniczny – WEB Developer with more than 11 years of commercial experience.    (iq.link zaktualizowany 2014-12-16)

apla

Materiały uzupełniające w tematyce trendów marketingowo-internetowych:

  • www.komputerswiat.pl – trendy w serwisach randkowych   (iq.link zaktualizowany 2015-02-04)
  • fusionsystem.pl – trendy w sklepach internetowych   (iq.link zaktualizowany 2015-02-04)