Smartfonizacja stron internetowych. Do czego dążymy?

8-O Smartfonizacja. Jak wykorzystać mobilność dostępu do informacji. 8-O

Obowiązkiem każdego właściciela strony internetowej jest przetestowanie jej użyteczności na ekranie przeciętnego smartfona.

projekt iqarius - strona ekspercka o technologiach mobilnych8-O Smartfonizacja. Sukces Twojego biznesu prezentowanego szerokiej audiencji poprzez Twoją stronę internetową (czy będzie to wizytówka, blog czy portal tematyczny), zależy od tego czy da się ją oglądać na urządzeniu mobilnym czy nie. Wielkie G dało wyraźnie do zrozumienia, że wysoka pozycja w jej wyszukiwarce jest uzależniona od wyświetlalności na smartfonie. Bierze się to z gwałtownego wzrostu udziału smartfonów w naszym życiu codziennym.


Dane z roku 2015 (opublikowane w czerwcu w postaci infografiki):

  • 64% Polaków posiada smartfony
  • 74% posiadaczy smartfonów używa ich do sprawdzania poczty
  • 53% wszystkich wiadomości e-mail otwieranych jest na smartfonach
  • 28% transakcji w sklepach online dokonywanych jest przez smartfony
  • 81% kupujących przez smartfony robi to spontanicznie.

Jak było w roku 2012?

Tylko 9%. Polaków deklarowało, że posiada smartfon, a faktycznie (po sprawdzeniu parametrów technicznych telefonu) telefony nowej generacji posiadało go już 25%. polskiego społeczeństwa – taki wniosek płynął z badań TNS Polska, którego wyniki zostały opublikowane w raporcie „Marketing mobilny w Polsce„. Wynika z tego, że 16% polaków nie zdawało sobie sprawy z tego, że są posiadaczami smartfonow.  Być może kupili taki telefon, bo po prostu był modny a używali go głównie do dzwonienia i SMS-ów.

Jak było w roku 2013?

Raport o smatfonizacji opublikowany w roku 2013 jest dostępny bezpłatnie w ramach usługi Pay na Twitterze lub Fejsbuku. Oznacza to, że na Twoim profilu na Twitterze lub Facebooku (w zależności, przez które konto się zalogujesz) pojawi się informacja, że pobierasz raport. Aby pobrać, wystarczy, że klikniesz w odpowiedni przycisk. Po opublikowaniu posta na Twitterze lub FB od razu przejdziesz do raportu.   Poniżej esencjonalne dane wybrane przez ekspertów z Projektu IQ-@rius. Zapoznaj się z materiałem i wyciągnij wnioski.

Statystyczne dane o smartfonizacji w Polsce opublikowane wiosną 2014 roku:  

  • W 2013 roku 46 proc. posiadaczy smartfonów korzystało z aplikacji mobilnych.
  • To o 31 proc. więcej niż w roku poprzednim.
  • 38,5 mln to w przybliżeniu liczba ludności w Polsce (wg. danych GUS)
  • W 2013 roku 46 proc. posiadaczy smartfonów korzystało z aplikacji mobilnych.

Oraz najnowsze dane z początku roku 2015, jak zawsze publikowane na serwisie Jestem Mobi.

Trzeci raport w przygotowaniu. Z niecierpliwością czekamy na prezentację.

jestem mobi

Pamiętaj! Smartfon daje możliwości ale ma też swoje ograniczenia:

W momencie gdy klient ma lepszy dostęp do informaji – szuka więcej informacji.
W momencie gdy dostanie rekomendowany link do wideo (i ma na to czas) – obejrzy je.
Palcami na małym ekranie operuje się mniej precyzyjnie – nie utrudniaj mu tego zadania.
Twój klient ogląda twoje przesłanie internetowe bo ma akurat chwilę czasu – nie wiesz co będzie robił za 30 sekund.
Klient szuka tego, czego szuka – staraj mu się w tym pomóc a nie zasypać go swoimi fajerwerkami.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce smartfonizacja 2015:

  • Mateusz Pospieszny – smartfonowa rewolucja w działaniach biznesowych   (iq.link zaktualizowany 2015-07-01)
  • SVG – Scalable Vector Graphics (wikipedia) (iq.link zaktualizowany 2015-12-16)

Jedna odpowiedź na „“Smartfonizacja stron internetowych. Do czego dążymy?””

  1. Zbigniew pisze:

    Przede wszystkim należy pamiętać, że smartfony nie obsługują flasha, tak więc wszelkie banery i nawigacje flashowe opadają definitywnie. Zamiast tego tesujemy u siebie napisane w firmie mapy interaaktywne w technologii SVG. Działają tak samo na urządzeniach moblinych.

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.