Smartfon jako narzędzie pracy. Usprawnienie w zarządzaniu i organizacji pracy.

8-O Smartfon jako narzędzie dla biznesmena 8-O

Nowoczesne zarządzanie sprawami firmy bez potrzeby siedzenia w biurze.

smartfon jako pomoc dla biznesmena8-O Smartfon to rewolucja ostatnich lat. Coraz więcej użytkowników ma go przy sobie w każdym momencie swojego życia i przy jego pomocy łączy się z internetem. Rosnąca sprzedaż smartfonów, ich ceny i możliwości praktyczne powodują,że przedsiębiorcy traktują je jako standardowe wyposażenie swoich pracowników. Smartfony powodują, że zmieniają się potrzeby klientów biznesowych i pomagają w usprawnieniu zarządzania firmą.


Smartfon rozpoczynał swoja drogę dziejową jako zabawka dla geeków i szpanerow. Dziś już staje się narzędziem niezbędnym w świecie biznesu. Na początku roku 2015 ocenia się ponad 38% wszystkich aktywnych telefonów komórkowych to smartfony. A do tego dochodzi cała masa innych urządzeń komputerowych podłączonych do internetu bezprzewodowo.

CRM i ERP na smartfonie – niezbędne wyposażenie handlowca

CRM (Customer Relationship Management). Nowoczesny CRM pozwala przechowywać informacje o wszystkich kontaktach z konsumentami i na wspólnym serwerze oraz umożliwia dostęp do nich ze smartfonem poprzez dedykowaną aplikację.

ERP (Enterprise Resource Planning). Po polsku znaczy zaawansowane zarządzanie zasobami. Pozwala on na bieżąco sprawdzać zapas towarów w magazynie lub promować produkt, który wszedł do obiegu w czasie gdy handlowiec udał się na delegację. Jest to szczególnie ważne jeśli firma posiada kilkudziesięciu czy kilkuset odbiorców i tysiące asortymentu do sprzedania.

 IFTTT – dedykowane aplikacje usprawniające zarządzanie

IFTTT – czyli mówiąc po angielsku (If This Than That) to cała masa użytecznych aplikacji oszczędzających czas każdego nowoczesnego biznesmena. Poprzez budowanie prostych scenariuszy, w których jedna aplikacja oddziałuje na drugą, pozwala na zautomatyzowane czasochłonnych funkcji polegających na przykład na przeglądaniu wielu niezależnych źródeł.

Możliwe są dwa rozwiązania: Pierwszy to apki napisane specjalnie pod system operacyjny smartfona. Drugi to wejście do systemu poprzez dedykowaną stronę internetową. Oba mają swoje wady i zalety. Ważne by korzystanie z w/w systemów było proste, intuicyjne i bezpieczne pod względem ochrony danych handlowych.

  • Korzystania z oprogramowań na posiadanym telefonie jest szczególnie przydatne przy zbierania zamówień i dostępie do zbiorczych danych o kliencie z każdego miejsca i każdej porze
  • Dostęp do systemu z interfejsu smartfona powinien pozwalać na przeglądania dokumentów i zdalną modyfikacę.
  •  Możliwość nanoszenia zmian w czasie rzeczywistym, składania zamówień czy choćby analizowania historii kontaktów na miejscu, w siedzibie klienta, daje przewagę nad konkurencją.
  • Systemy powinny uwzględniać zakres dostępnych funkcji w zależności od rangi uprawionego pracownika. W trosce o bezpieczeństwo firmowych informacji oraz komfort użytkowania systemu na telefonie, poszczególnym osobom udostępnianie są konkretne obszary systemu do zarządzania przedsiębiorstwem. Pozwala to na większą kontrolę z punktu widzenia kadry menedżerskiej oraz przyspieszenia procesu ładowania danych.

A o to inne podstawowe funkcje smartfona jakie powinny być wykorzystywane w działalności biznesowej

  • Smartfon jako narzędzie pracy biznesmena
  • Smartfon jako access point – oszczędność na dostępie do internetu w czasie delegacji.
  • Dual SIM – czyli oszczędność na rachunkach telefonicznychw biurze i za granicą
  • wykorzystanie funkcji automatycznej lokalizacji poprzez GPS
  • dokumentacja biznesowa i raporty z zastosowaniem wbudowanej kamery wysokiej rozdzielności.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce smartfon jako narzędzie pracy:

  • xmobile.pl – ERP na smartfonie   (iq.link zaktualizowany 2012-12-20)
  • interaktywnie.com – opis kilku aplikacji mobilnych pomocnych w prowadzeniu biznesu   (iq.link zaktualizowany 2014-08-01)
  • Mateusz Pospieszny – Optymalizacja pracy w firmie? Tylko ze smartfonem   (iq.link zaktualizowany 2015-07-01)

artykuł zapoczątkowany w grudniu 2012 roku.

Dodaj komentarz