Bannery. Banery. Jaka kampania banerowa jest najbardziej skuteczna?

8-O Banery czy to działa? 8-O

Jaka kampania jest najbardziej skuteczna?

reklama banerowa8-O Jeszcze trzy lata temu pisaliśmy tak: Banery – sposób na branding za pomocą banerów może być praktycznie zabójczy dla właściciela strony internetowej o ile nie podejdzie do zagadnienia w sposób przemyślany. Podkreślaliśmy, że według aktualnych badań tylko  35% osób widzących dany baner potrafiło zapamiętać markę na nim umieszczoną lub coś z nią związanego. W praktyce oznaczało to 35 procent z jakiś 5% którym TEN właśnie baner wyświetlił się na ekranie.  Były to liczby znikome.


Kampania banerowa – stan aktualny (rok 2015).

Wśród amerykańskich specjalistów od SEO krąży takie powiedzenie: „Prędzej Amerykanin wstąpi do piechoty morskiej niż kliknie w baner„. Jeśli w to nie wierzysz, że internauci uodpornili się na reklamy banerowe, przypomnij sobie pięć dowolnych banerów, ale nie Twoich i nie Twoich partnerów. Pięć które potrafisz zidentyfikować, które wyświetliły się na Twoim monitorze w ciągu ostatniego miesiąca. Czy potrafisz powiedzieć jaką treść przekazywały i jaką firmę reklamowały? 

Banery to już nie to!

Banery są przestarzałe. Reklamy banerowe w staromodnej formie kopiującej reklamy używane w prasie drukowanej przestały się sprawdzać ponieważ bazowały na przeświadczeniu jakby przejście od Gutenberga do emisji cyfrowej nie miało żadnego znaczenia. Kliencie internetowy. Nie daj się nabrać. Jeżeli wciąż jeszcze jakiś pracownik działu reklamy serwisu internetowego będzie Cię usilnie namawiał na super-skuteczny banerek za jedyne kilkaset złotych to każ mu puknąć się w czoło i odwieś słuchawkę.

Branding banerowy czyli budowanie świadomości marki za pomocą kampanii banerowej zawsze cieszyło się dużą popularnością wśród przedsiębiorców i osób zajmujących się marketingiem. Jakkolwiek branding jest bardzo ważny, najlepszy banner nie zagwarantuje żadnej firmie sukcesu o ile nie jest poparty jakością i wiarygodnością usług.

Banery na portalu tematycznym to inne zagadnienie.

Wielkie serwisy portalowe serwisy są budowane za pieniądze inwestorów. Inwestorzy to ludzie, którzy rzadko wkładają pieniądze w biznes nie przynoszący dochodów. Promują się tam biznesy o milionowych dochodach, które muszą dotrzeć do milionów odbiorców o zróżnicowanych zainteresowaniach. Błędnie zainwestowane duże pieniądze przynieść mogą duże straty. Straty tragiczne w skutkach dla mniejszych przedsiębiorców o ograniczonym budżecie. Stąd wiele firm internetowych przeżywa kryzys i zbliża się do upadku. Czytając codzienne doniesienia o upadających jeden po drugim portalach, o kłopotach firmowych stron internetowych, zastanów się gdzie leży Twoja szansa na sukces?

Sama świadomość istnienia marki (brandingu) na internecie niczego nie załatwia. Trzeba ją rozgłaszać wszem i wobec. Zanim wydasz swoje ciężko zapracowane pieniądze na kampanię banerową w jakimkolwiek dużym portalu, zastanów się czy warto. Jakie masz szanse, że Twój baner w jednym z najpopularniejszych portali wyświetli się chociażby dwa razy tej samej osobie, nawet gdy wykupisz 100 000 wyświetleń? – Żadne lub bliskie zeru.

Bardziej praktyczne jest wykupienie kampanii banerowej na najmniejszym portaliku tematycznym. Nowoczesna reklama internetowa to już nie tylko statyczne obrazki w postaci bannera. To przede wszystkim animacje, materiały wideo i reklamy interaktywne. Tylko portal branżowy albo portal tematyczny zapewnia wyświetlanie przemyślanych i skierowanych do grupy docelowej banerów. Tylko tam potencjalny klient ma szansę zobaczyć twoją reklamę 5-8 razy z rzędu zanim odpowiednio zareaguje.

Generalna zasada mówi, że każdą domenę dobrze się pamięta, jeśli się ją odwiedziło dostatecznie wiele razy. Tak więc ilość odwiedzin a nie ilość czy zawartość bannerów stanowi o sukcesie reklamodawcy. Banery to nic innego jak tylko element graficzny służący do kliknięcia w odpowiednim celu.

Jeżeli nie wiesz co to jest wortal to pomyśl o specyficznej tablicy ogłoszeniowej jaką systematycznie ogląda stała  grupa odwiedzających zainteresowanych Twoim produktem lub Twoim serwisem. Jeśli Twój baner będzie widoczny tam przez miesiąc, to na pewno pojawi się kilka razy przed oczami każdego ze stałych odwiedzających. To ci daje wyraźną siłę przebicia w całej pajęczynie Internetu. Wykorzystaj tę szansę.

artykuł oryginalnie zainicjonowany na tej stronie 10 października 2011 roku

apla

Materiały uzupełniające w tematyce banerów:

  • Dziennik Turystyczny online – reklama w branży turystycznej – uwagi na temat banerów    (iq.link zaktualizowany 2014-07-02)
  • www.hurra.com – niedatowany materiał reklamowy promujący reklamę banerową   (iq.link zaktualizowany 2015-07-10)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Iqarius Creation Group
Lipiec 2015

Elementy promocyjne, IQ-Promocja , , ,
Copyright 2009 - 2018 © ICG. Projekt IQ-arius. Portale dla każdego.
Linki, które pokazujemy na tej stronie służą do ilustracji przykładów podanych w danym artykule. Ich aktualność była sprawdzona przez edytora.