Skuteczność strony internetowej. Porady dla właścicieli biznesów – jak ją poprawić?

8-O Skuteczność w nowoczesnym wydaniu.  8-O

Porady praktyczne dla biznesmenów. Jak ją poprawić?

skutecznosc strony internetowej - porady praktyczne 8-O Projekt IQ-arius doradza: Skuteczność mierzy się wielkością zainteresowania przekładaną na Uzyskanie Pożądanej Reakcji przez użytkownika w czasie gdy przebywa na naszej domenie przypadkowo lub w określonym celu. Dlatego podczas projektowania strony internetowej, należy pamiętać, że jej UŻYTECZNOŚĆ jest jednym z kluczowych elementów prowadzącym do zwiększenia jej skuteczności.   Użyteczność strony internetowej dla odwiedzającego spowoduje, że pozostanie na niej dłużej, zagłębi się treści, skontaktuje się z Tobą czy powróci w przyszłości. Pamiętaj, o jednej bardzo ważnej rzeczy – KAŻDY odwiedzający jest Twoim potencjalnym klientem – jeśli nie potrafisz go zaintrygować, pewnie stracisz go na zawsze gdyż znajdzie to czego szukał u konkurencji.


Jak zwiększyć skuteczność własnej, biznesowej strony internetowej?

Sprawdź przede wszystkim jak Twoja strona biznesowa wyświetla się na ekranie smartfona. Jeżeli źle, to zrób coś w tym kierunku.

Trzy elementy podstawowe:

  1. Cel. Wyraźnie określ, graficznie i słownie, czym konkretnie się zajmujesz i czemu służy Twoja strona internetowa.
  2. Logo. Musi wyraźnie odzwierciedlać typ biznesu jakim się zajmujesz i przypominać odwiedzającemu na jakiej stronie aktualnie się znajduje.
  3. Dane kontaktowe. Dostęp do danych kontaktowych i możliwość kontaktu z tobą (nawet  w sytuacji gdy twój potencjalny klient przypadkowo znalazł się na twojej stronie przypadkowo) musi być bezwzględnym priorytetem.

Praktyczne metody poprawienia skuteczności strony internetowej.

  • Umieść na swojej stronie internetowej to, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Zastanów się czy to co im oferujesz jest rzeczywiście dla nich atrakcyjne.
  • Używaj dobrze czytelnej czcionki. Sprawdź na ekranie przeciętnego smartfona czy jesteś w stanie przeczytać swoją własną treść. Używaj prostych zdań i zrozumiałych tekstów.
  • Jeszcze raz podkreślamy. Pokaż kim jesteś. Jasno określ dane kontaktowe, podaj imię i nazwisko, dokładny adres i numer telefonu.
  • Dobrze przemyśl nawigację na witrynie Nawigacja musi być prosta intuicyjna i skuteczna. Nikt nie lubi stron, które długo się wczytują oaz stron gdzie część ekranu jest zasłaniana przez intruzyjne okienka.
  • Umieść mapę strony.  Mapa strony daje możliwość szybkiego rozeznania się w zawartości całego serwisu na pojedynczej stronie.
  • ZACHĘCAJ swoich klientów do zadawania pytań i kontaktowania się z Tobą. Postaraj się, aby kontakt ten był jak najłatwiejszy.
  • Zanim opublikujesz swoja stronę – przetestuj ją. Warto poświęcić dodatkowy tydzień na testowanie strony, niż przedstawić klientom stronę z błędami.
  • Rada końcowa. Regularnie sprawdzaj statystyki swojej strony i jej funkcjonalność w miarę wzrostu ilości materiału i ruchu na stronie. Często zdarza się, że początkowo mała witryna rozrasta się w sposób niekontrolowany. W konsekwencji takiego rozwoju może nastąpić: zaburzenie struktury strony, uciążliwa nawigacja, niespójność, wydłużony czas ładowania.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce skuteczność strony internetowej:

  • Projekt IQ-@rius – Skuteczne strony internetowe w Projekcie IQ-arius.   (iq.link zaktualizowany 2014-07-20)
  • Eszablony.pl – Artykuł na podstawie którego zagłębiliśmy się w temat użyteczności   (iq.link zaktualizowany 2014-07-20)
  • Dlaczego warto inwestować w długofalową strategię content-marketingową. – Tytuł mówi sam za siebie   (iq.link zaktualizowany 2016-08-16)