Ranking polskich sklepów internetowych.

8-O Ranking sklepów internetowych z polskimi domenami 8-O

z podziałem na kategorie (pisane w październiku 2014 roku).

ranking sklepow internetowych8-O Serwis internetowy Money.pl po raz kolejny zabrał się do rankingowania sklepów internetowych. Jest to badanie subiektywne oparte na bazie 60 kryteriów, które powinny mieć znaczenie dla potencjalnych klientów. Wyniki zostały sklasyfikowane w siedmiu kategoriach, a dane użyte w ocenie pobrane zostały z ogólnopolskiego serwisu komercyjnie.com na podstawie recenzji w serwisie Opineo.pl.


Kategorie i zwycięzcy:

Elektronika/AGD euro.com.pl
Zdrowie i uroda iperfumy.pl
Kultura i rozrywka merlin.pl
Moda answear.com
Sklepy specjalistyczne militaria.pl
Sklepy wielobranżowe dekoria.pl
Turystyka travelplanet.pl

Kryteria rankingowe

asortyment – liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty; informacje o produkcie – opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie; funkcjonalność procedury zamawiania i dostawa zakupów – formularze zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki: sposoby płatności – dostępne formy, raty, bezpieczeństwo; interakcja z klientem; jakość obsługi – czas reakcji na maila, działanie infolinii, fachowość udzielanych informacji: użyteczność – łatwość dotarcia do informacji, wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, FAQ, przejrzystość i budowa strony, estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi, bonusy, wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny,  obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie;  unikalne narzędzia dla klientów itp.

Dodaj komentarz

Iqarius Creation Group
Marzec 2015

Internet w pigułce, Sklep Internetowy , ,
Copyright 2009 - 2018 © ICG. Projekt IQ-arius. Portale dla każdego.
Linki, które pokazujemy na tej stronie służą do ilustracji przykładów podanych w danym artykule. Ich aktualność była sprawdzona przez edytora.