Strona opiniotwórcza. Zbudowanie własnej strony opiniotwórczej na bazie Projektu IQ-@rius

8-O Twoja branżowa strona ekspercka 8-O

powinna przekształcić się w stronę opiniotwórczą.

projekt iqarius - strona ekspercka8-O Zwiększanie profitu pochodzącego z prowadzenia dochodowej działalności internetowej powinno być konsekwencją realizacji dobrze przygotowanej strategii marketingowej. Najbardziej preferowanym celem takiej strategii jest wzrastająca sprzedaż konkretnego produktu, gamy produktów czy linii  usług. Aby sprzedaż okazała się sukcesem, należy uświadomić docelowej (targetowej) grupie klientów, że produkt oferowany przez naszą firmę jest właśnie w tym momencie do nabycia oraz że posiada nadzwyczaj użyteczne cechy i zalety.  Strona opiniotwórcza jest jednym z elementów skutecznej strategii marketingowej.


Dlaczego strona opiniotwórcza?

Żeby przekonać klientów do kupna danego produktu należy uświadomić im potrzebę jego posiadania lub używania, a najlepiej wartość obu tych potrzeb. Należy wziąć pod uwagę, że współczesny Klient, posługujący się smartfonem ma w każdej chwili  możliwość zweryfikowania podawanej mu informacji i odnalezienia innej alternatywy. Nic go nie zmusi by kupił właśnie nasz produkt, ale skoro już dotarł na naszą stronę internetową drogą własnych poszukiwań, musimy liczyć się z tym że będzie się starał pogłębić własny research, porównać ceny oraz przebadać opinie innych klientów na temat tego właśnie produktu.

By pomóc Klientowi i ułatwić mu podjęcie decyzji zgodnej z naszą strategią marketingową, wskazane jest stworzenie odpowiednio przygotowanej strony internetowej pełniącej rolę strony opiniotwórczej.  Jak to zrobić – to właśnie sztuka nowoczesnego marketingu w jakiej się specjalizujemy. Prawidłowo myślący, właściciel biznesu ma co najmniej dwie opcje do wyboru: Może zdać się na własną inwencję twórczą czy grafomańską lub udać się do fachowców. My radzimy by zdać się na umiejętności ludzi piszących z werwą chwytliwe teksty czyli specjalistów od copywritingu.

Strona opiniodawcza, czy strona opiniotwórcza?

Jeżeli ten dylemat teoretyczny spotka się z większym zainteresowaniem postaramy się wypunktować istotę tego zagadnienia.  W kontynuacji serii artykułów pisanych dla ludzi którzy wiedzą ku czemu dążą, będziemy starali się wyjaśnić różnicę jaka istnieje pomiędzy opiniodawczą stroną bierną a opiniotwórczą stroną czynną. Wytłumaczymy proces przekształcania strony eksperckiej w  stronę uznawaną za stronę opiniotwórczą. Zadanie to nie jest proste. Zabiera czas i energię ale na dłuższą metę przyczynia się do wzrostu sprzedaży.

Twoja ekspercka strona opiniotwórcza może stać się jednym z elementów Projektu IQ-@rius.

Ten artykuł jest pierwszym z serii. W dolnej części tego artykuły podajemy odnośniki do materiałów rozszerzających, W miarę wzrostu zainteresowania będziemy podawali więcej przykładów. Na razie otworzyliśmy niszę rynkową a ponieważ doskonale mieści się ona w temacie naszych zainteresowań będziemy obserwować komentarze i uzupełniać publikowane treści na bazie doświadczeń w pracy z naszymi klientami.

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w roku 2016.

Jest to ranking opracowywany regularnie przez Instytut Monitorowania Mediów. Przez pojęcie najbardziej opiniotwórcze media należy rozumieć te tytuły prasowe bądź ośrodki medialne (radio, telewizja), które posiadają realny wpływ na kształtowanie opinii społecznej oraz cieszą się największym społecznym zaufaniem w kraju.

UWAGA!!!

Poszukujemy ekspertów w dziedzinie marketingu sterowanego z udokumentowaną działalnością opiniotwórczą.

Jeżeli jesteś takim fachowcem – skontaktuj się z nami. .

apla

Materiały uzupełniające w tematyce działań opiniotwórczych:

  • Opiniotwórczy łódzki bloger został zauważony przez Dziennik Łódzki! –  Autor tego bloga Jakub Milczarek Jest fizykochemikiem specjalizującym się w kryminalistyce. Interesuje się problemami chemii konserwatorskiej i pracuje na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie prowadząc badania nad trwałością i degradacją papieru. Jest więc ekspertem w swojej dziedzinie  (iq.link zaktualizowany 2014-04-19)
  • www.bankier.pl – Bankier.pl jest najbardziej opiniotwórczym portalem ekonomicznym – wynika z październikowego badania Instytutu Monitorowania Mediów. Najczęściej cytowanym ekonomicznym tytułem prasowym jest „Puls Biznesu”, a stacją telewizyjną TVN 24 Biznes i Świat.  (iq.link zaktualizowany 2014-11-27)
  • wpolityce.pl – Portal wPolityce.pl drugim najbardziej opiniotwórczym medium internetowym. Wyprzedzamy tvn24.pl i gazeta.pl  (iq.link zaktualizowany 2015-08-01)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.