Planowanie powstania nowej strony internetowej (1). Wstępny etap przedprodukcyjny – Celowość naszych działań.

8-O Cel i droga do jego osiągnięcia 8-O

to podstawa planowania przed rozpoczęciem realizacji nowego projektu internetowego

analiza rynku8-O Nie wszyscy jesteśmy tak genialni jak Albert Einstein. Celem naszego artykułu jest opisanie procesu myślowego jaki powinien wykrystalizować się w głowie każdego normalnego pomysłodawcy zaraz po wymyśleniu niesłychanie innowacyjnego projektu internetowego.
Skoncentrujemy się na założeniach wstępnych. Pokażemy jak ważna jest analiza rynku w przypadku projektów bardzo ogólnie sformułowanych a nie koniecznie związanych z naszą aktualną działalnością gospodarczą.


Analiza rynku internetowego.

Pomysły rodzą się w każdej głowie. I choć nie wszyscy jesteśmy tak genialni jak ten człowiek na załączonym obrazku niemniej jestesmy w stanie zrealizować wymyślony pomysł choć byłby najbardziej skomplikowany z pomocą i wsparciem innych. Do tego potrzebni są fachowcy lub profesionaliści, jakbyśmy ich nie nazywali.

Przeglądając kolejną, tysięczną stronę internetową (a szczególnie tę co wybiła się na internecie i osiągnęła sukces) doszliśmy do wniosku, że mamy pomysł na jeszcze lepszy wariant takiej lub podobnej strony, która przyniesie nam więcej pieniędzy i sławy niż obecnemu właścicielowi. Wydaje nam się się ze wynaleźliśmy pomysł na stworzenie czegoś wielkiego – ot taki nowy, jeszcze lepszy fesjbuk dla przykładu lub stronę podobną do roksa…

Dla takich osób Projekt IQ-@rius przygotował małą ściągawkę:

Co zrobić gdy mamy taki pomysł?

Po pierwsze – Należy wykorzystać dostępną wiedzę przekazywaną nam przez ekspertów.

Radzimy poczytać trochę tekstów eksperckich w zagadnieniach dotyczących naszego projektu. W tym celu Projekt IQ-@rius, wykorzystując rekomendacje użytkowników, stworzył sekcje materiałów uzupełniających linkujących do materiałów pokrewnych, uaktualniających temat przewodni. Linki tego rodzaju, porozrzucane w różnych miejscach naszego serwisu, podlegają naturalnej ewaluacji przez każdego internautę, który z nich korzysta. Zwykle  umieszczone bywają na zakończeniu artykułu tematycznego wraz z aktualnymi adnotacjami. Inny sposób ich odnalezienia to posługiwanie się tagami, hasztagami lub słowami kluczowymi.

Po drugie  – dokonać spokojnej analizy rynku.

Istnieje kilka polskich stron internetowych zajmujących się porównywaniem istniejących serwisów (jak na przykład Roksa.pl) i pokazywaniem istniejących stron podobnych wraz z ocenami innych użytkowników internetu. Jest to kopalnia wiedzy. Udajmy się tam i dokonajmy rzeczowej analizy rynku związanego z naszym pomysłem. To nic nie kosztuje a pomoże uniknąć frustracji związanej z kompletną klapą naszego nieprzemyślanego do końca projektu.

Jeżeli jesteście zainteresowani jak Polacy rankingują inne strony podobne do Roksa – przekonajcie się korzystając z linków polecanych przez Projekt IQ-@rius w materiałach uzupełniających.


Po wykonaniu analizy przelewamy nasze przemyślenia na papier czyli Brief  


apla

Materiały uzupełniające w tematyce analiza strony internetowej:

Kompleksowości procesu tworzenia nowego projektu internetowego IQ-arius poświęca całą serie artykułów:

  • podobnestrony.pl – Porównywarka stron internetowych   (iq.link zaktualizowany 2015-06-18)
  • stronyjak.pl – Następna porównywarka stron internetowych   (iq.link zaktualizowany 2015-07-04)
  • professionalseo.pl – bezpłatna analiza SEO strony internetowej  (iq.link zaktualizowany 2016-02-08)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.