Marketing internetowy zbudowany na bazie produktu lub…działalności artystycznej.

8-O Marketing internetowy  8-O

zbudowany na bazie działalności artystycznej

projekt iqarius - grupa lakme 8-O Działalność artystyczna a marketing internetowy. Artykuł ten, edytowany już kilkanaście razy, początkowo oparty był na przypadku bloga pewnej światowej firmy kosmetycznej promującej nowy tusz do rzęs. Oryginał znaleźliśmy na stronie J. Kwaczyńskiego  

Niestety, czas robi swoje. Przykład na jakim się oparliśmy zniknął z internetu. Istnieją natomiast inne bardziej naukowe dywagacje do jakich linkujemy w naszych materiałach uzupełniających.

Celem naszym jest jedynie pokazanie w sposób bardzo uproszczony w jaki sposób, przy pomocy internetu można wypromować każdą działalność biznesową lub nawet artystyczną jak dla przykładu Grupa operowa


Oto nasza interpretacja marketingowa stworzona przez zespół Projektu IQ-arius na potrzeby promocji grupy operowej, której podstawą istnienia jest działalność artystyczna.

…W połowie roku 2012 został w Polsce uruchomiony innowacyjny serwis (internetowy)…  w postaci mini portalu tematycznego wspartego blogiem. Jest on przykładem zastosowania techniki współredagowania treści przez internautów na stronie promującej działalność artystyczną. Jest to tym samym jeden z elementów budowy świadomości marki w oparciu o interaktywne mechanizmy społecznościowe w internecie. Pod adresem http://……………. mieści się atrakcyjna strona internetowa promująca nową grupę operową pod nazwą … .

Powyższy tekst różni się od oryginału. Został zaktualizowany, zmodyfikowany i wyedytowany w celu usunięcia fragmentów reklamujących działalność  firm nie związanych z promocją Projektu IQ-arius.  zapraszamy natomiast do naszej własnej promocji dwóch grup operowych „Lakme” i „Sonotrio”

Po prostu kliknijcie na naszego zielonego IQ-linka
. zapraszamy.

Blog internetowy, jako taki, może być więc jednym z decydujących elementów większej kampanii reklamowej niezależnie od rodzaju wspieranej działalności (handlowej, usługowej czy artystycznej). Gwałtowny rozwój technik blogowych obserwujemy już od dłuższego czasu. Blogi – powstające początkowo jako upublicznione zapiski własnych przemyśleń stopniowo przekształciły się w potężne narzędzie marketingowe.

Zaletą nowoczesnego, internetowego systemu marketingowego jest nieograniczony dostęp do użytkownika targetowego. Internauci odwiedzający odpowiednio przygotowany mini-portal tematyczny promujący grupy operowe wsparty blogiem mogą stworzyć swój profil, dodawać własne artykuły, oceniać wzajemnie swoje notki, a także komunikować się z innymi użytkownikami strony za pomocą wiadomości prywatnych. W ten sposób tworzy się mini-społeczność sympatyków marki artystycznej.

Założeniem planu biznesowego właściciela blogo-portalu musi być przyciągnięcie jak największej rzeszy entuzjastów występów operowych na atrakcyjnie przygotowaną stronę tematyczną i wykorzystanie zaangażowania fanów w rozbudowę jej treści. Jest to działanie celowe i skuteczne. Praktyka wykazuje, że zdobywana popularność jest wynikiem promocji sterowanej działającej poprzez podświadomość a wykorzystującą autentyczne zaangażowanie odbiorców.
Jednym z głośnych przykładów tego typu działań była niebywała popularność wideobloga ………., który przedstawiał perypetie dorastającej nastolatki, granej przez zawodową aktorkę. Po miesiącu obecności na portalu YouTube ……., wideoblog osiągnął oglądalność jednego odcinka w wysokości rzędu pół miliona widzów. Umiejętne wykorzystanie blogowego kanału komunikacji w marketingu staje się coraz bardziej popularne. Poparte jest marketingową analizą i dopracowaniem reguł rządzących popularnością tego medium. Marketing (tego typu) jest przykładem wykorzystania efektywności bloga w komunikacji ze społecznością klientów lub fanów (którzy na szczęście też są klientami branymi pod uwagę przy zakupie pewnego typu produktów).

apla

Materiały uzupełniające w tematyce marketing zbudowany na działalności artystycznej:

  • www.eioba.pl – Budowanie marki w internetowych społecznościach konsumenckich   (iq.link zaktualizowany 2015-06-07)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.