Biznesowy savoir-vivre – (Oczami Projektu IQ-@rius).

8-O Etykieta biznesu – Biznesowy savoir-vivre 8-O

Co umyka uwadze ludziom rozpoczynającym swój pierwszy biznes w internecie?

projekt iqarius - strona ekspercka8-O Wiele można mówić na temat biznesowego savoir-vivre w prowadzeniu biznesu. Po polsku nazywamy to etykietą biznesu. Czy to się opłaca? Na pewno. Po pierwsze robimy dobre wrażenie zapoznawcze i nie stwarzamy niepotrzebnych konfliktów. Życie każdego wcześniej czy później przekona jak ważne jest to przy wysyłaniu pierwszej oferty handlowej, jak ważne było to przy wprowadzeniu pierwszych treści na własną stronę internetową. 


Biznesowy savoir-vivre w działalności internetowej.

Realia bywają brutalne. W pierwszym dniu, rozpoczynając działalność biznesu internetowego nie zawsze stać nas na biuro i sekretarkę. Ale jedno jest pewne, zawsze będziemy musieli prowadzić korespondencję biznesową.

Nasz Biznesowy savoir-vivre zaczyna się od rzeczy wydawało by się nieistotnych. Nie zdajemy sobie sprawy, że szczególnie staje się widoczny podczas wysyłania najprostszych e-maili.

ORTOGRAFIA to pierwszy czynnik zapalający „czerwoną lampkę” w głowie klienta. Jeżeli przy pierwszej prubie ustanowienia kontaktó z klientem napiszemy to z takim błędem to porzegnajmy się z szansą na sukces. Sprawdzenie wysyłanego tekstu na podstawowe błędy ortograficzne i stylistyczne to dosłownie sekundy w każdym ogólnie dostępnym pakiecie biurowym. Jeżeli do tego nie przykładamy wagi to pokazujemy potencjalnemu klientowi, że jesteśmy „gówniarzami” i basta.

Jeżeli taka sama sytuacja powtarza się na naszej własnej stronie internetowej to tylko utwierdza klienta, że do czynienia ma  ze „zgrają szczeniaków” a nie z poważnym kontrahentem biznesowym. Przykład jaki wyłapaliśmy w marcu 2014 r. Projekt IQ-arius  wytyka swoimi palcyma taką sobie jedną z typowych stronek internetowych początkującego biznesowca … Proszę sobie samemu uczciwie odpowiedzieć na pytanie, czy będąc potencjalnym klientem czytającym MAKEYING INTERNETOWY chciałbyś/chciałabyś skorzystać z usług tej właśnie firmy w dziedzinie  marketingu internetowego?

Kultura e-mailowa to pierwszy krok do uzyskania sukcesu.

Nauczmy się i wprowadźmy w życie. Jeżeli już ktokolwiek zauważył naszą obecność na internecie i cokolwiek do nas napisał to starajmy się w miarę szybko i kulturalnie mu odpisać. Odpisać i podpisać się. Nikt przecież nie zamierza prowadzić korespondencji z firmą, z agencją czy z biurem tylko z konkretnym człowiekiem posiadającym nazwisko i jakiekolwiek stanowisko w firmie. Nawet jeżeli jest to firma jednoosobowa to można się nazwać Prezesem, Właścicielem czy Kierownikiem działu kontaktów z Klientem. Kropka.

Zadanie do przemyślenia

Co odpowiedzielibyście na taki list zaczepny? (dane rozpoznawcze zostały usunięte, pisownia bez zmian)

To projekt@iqarius.pl Today at 8:08 AM Od: pxxxxxl sxi <pxxx_xxxl@hotmail.com> Temat: portal ogloszeniowy
Treść wiadomości:
witam jestem nowy a chce zzalozyc portal ogloszeniowy podobny do allegro.
ale jeste lewy cxalkowicie.
———————————————————————————————————
Ta wiadomość zostaje wysłana poprzez formularz kontaktowy strony projekt.iqarius.pl


Odpowiedż znajdziecie tutaj

UWAGA!!!

Ponieważ tylko dotknęliśmy powierzchni w temacie biznesowego savoir-vivre zapraszamy do przeczytania innych artykułów w tej sekcji.

Savoir-vivre biznesowy.

A na zakończenie blog Stanisława Krajskiego w tym temacie jako rozszerzenie dla niewtajemniczonych.

  • Zachowanie szefa w gabinecie
  • Czy szef powinien wstać, gdy rozmawia z pracownikiem?
  • Kiedy należy wstać, gdy szef podchodzi do pracownika?
  • Powitanie w pracy
  • Przedstawianie nowego pracownika
  • Zachowania towarzyskie w pracy
  • Kultura zachowań w firmie
  • Sztuka rozmów telefonicznych
  • Boże Narodzenie – czas życzeń, prezentów i spotkań
  • Pogrzeb współpracownika
  • Idealna sekretarka – informacje podstawowe
  • Ubiór sekretarki a etykieta biznesu
  • Elementy stroju kobiety niedopuszczalne w pracy
  • Biżuteria do pracy w świetle etykiety biznesu
  • Business dress
  • Business casual
  • Jedzenie w pracy
  • Serwowanie napojów w trakcie narad, konferencji
  • Serwowanie gościom napojów i słodyczy

Dodaj komentarz