Strona ekspercka, Portal ekspercki – co to jest? Przykłady wyspecjalizowanych stron eksperckich.

8-O Strona ekspercka 8-O

Jeśli twoja działalność internetowa jest twoją pasją – zastanów się czy nie jesteś ekspertem?


projekt iqarius - strona ekspercka
8-O Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale jeżeli przystąpiłeś do grona osób prowadzących biznesy internetowe nie tylko dlatego że Ci się wydawało, że jest to najlepszy sposobów na zarobienie szybko i wielkich ilości pieniędzy – czytaj dalej. Wyjaśnimy co to jest strona ekspercka, co to jest portal ekspercki.


Dlaczego portal ekspercki?

Google uwielbiają strony eksperckie. Projekt IQ-arius współuczestniczy w promowaniu stron eksperckich. Każdy portal tematyczny prowadzony z pasją, każda dedykowana strona osobista wnosząca elementy znajomości tematu i pisana z osobistego punktu widzenia popartego rzetelną znajomością dziedziny, każdy sklep internetowy oparty o innowacyjną koncepcję mogą być uznane za stronę ekspercką. A co najważniejsze, decyzję o tym podejmują użytkownicy odwiedzający stronę i poszukujący na niej informacji rzetelnej.

Blog ekspercki

Najłatwiej jest rozpocząć od blogu eksperckiego. Trzeba tylko pisać o tym na czym się naprawdę znamy. Na początek może to być najprostszy blog założony na przykład na stronie wordpress.com. Typową formą przekazu stosowaną w blogu jest tekst. Ale, jeżeli zależy nam na uatrakcyjnieniu bloga powinniśmy pójść dalej. Warto pokusić się o publikowanie zdjęć lub nawet filmików video. W ten sposób, przedstawimy poruszane problemy od strony praktycznej, a nie tylko od teoretycznej. Wizualizacja to najlepszy sposób na zobrazowanie kolejności czynności lub postępu robót –  takich jak: naprawa dachu, sadzenie kwiatków czy wyczesywanie psa. W ten sposób nasz blog przekształca się w dedykowaną stronę osobistą. Jeżeli nasz blog wzbudzi zainteresowanie ktoś się z nami skontaktuje. Po otrzymaniu odpowiedzi lub dalszych zapytań będziemy wiedzieli, że nasz blog jest żywy i upewnimy się, że stał się stroną ekspercką.

Artykuł ekspercki

Artykuły eksperckie to rozwiązanie na którym bazują niektóre serwisy sponsorujące, oczywiście za pieniądze. Unikalny, ekspercki artykuł idealnie pasuje do definicji Content Marketing. Właściciel biznesu lub jego przedstawiciel marketingowy przygotowuje wartościowy tekst (unikalny, obiektywny) i stara się go opublikować na innych serwisach internetowych powiązanych tematycznie. Można też ten tekst wrzucić na tak zwaną “giełdę artykułów eksperckich” i czekać na oferty publikacji. Ideałem jest by taki sponsorowany artykuł został opublikowany tylko jeden raz. Wtedy wyszukiwarka światowa uznaje go za wartościowy i unikalny tekst.

Dedykowana Strona Osobista

Decydując się na prowadzenie tego typu strony zawsze należy pisać ze znajomością tematu i kreatywnie. Jako autor – ekspert dzielisz się ze swoimi czytelnikami specjalistyczną wiedzą z konkretnej dziedziny, niedostępną dla laików. Internauci lubią czytać to czym sami się interesują. Publikowanie własnych pomysłów, wniosków i opinii powinno być podparte wiadomościami z innych źródeł. Wiadomości cytowane powinny być opatrzone własnymi komentarzami. Całość strony dedykowanej musi być nastawiona na zaciekawienie innych użytkowników poszukujących odpowiedzi w ramach ich zainteresowań.

Ekspercki sklep internetowy

Sklep internetowy wyspecjalizowany w linii produktów i poszerzony o zintegrowanego z nim bloga to sklep ekspercki. Dzięki unikatowym treściom opisującym sprzedawane w nim produkty, przyciągamy użytkowników którzy poszukują w Internecie szczegółowych lub praktycznych informacji. Jednocześnie udowadniamy, że jesteśmy ponad konkurencją, że jesteśmy ekspertami w naszej branży i nikt lepiej od nas nie zna naszego produktu. Dzięki takim takiej konstrukcji sklepu internetowego potencjalny klient szybciej nam zaufa. Zakładamy, że dobrze poinformowany, a nie zdecydowany klient w przyszłości powróci, aby dowiedzieć się od nas więcej. Powracający klient, o ile przekona się że stoimy wyżej niż nasza konkurencja – zostanie naszym klientem.

Czym jest ekspercka ocena strony internetowej?

Przykładem eksperckiej strony biznesowej może być strona zachęcająca do wykonania analizy eksperckiej. Prosimy o zapoznanie się na czym polega usługa analizy dowolnej strony internetowej dokonana przez profesjonalistów znających się na tym zagadnieniu. Klient otrzymuje raport na temat jego witryny firmowej w porównaniu z innymi serwisami branżowymi pod kątem:

  • użyteczności dla przeciętnego poszukiwacza produktów czy usług,
  • konkurencji,
  • liderów w branży,
  • innowacyjności
  • i tym podobnym zagadnieniom.

Taką działalnością reklamuje się między innymi następująca agencja

A jaka strona na pewno nie jest stroną ekspercką choć się tak tytułuje?

Na pewno taka

UWAGA!!!

Znalazłeś się na stronie internetowej, która dzięki antyindeksacji relatywnej została precyzyjnie wyindeksowana tak by pokazać się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na tak zwany długi ogon. Oto podstawowe hasło, fraza na jaką Wielkie G. zaindeksowało nas na PIERWSZEJ STRONIE. Nie wierzysz – sprawdź. Wpisz te słowa w googlowską wyszukiwarkę (zakładamy że przeszukujesz strony polskojęzyczne).

Portal ekspercki

Jeżeli masz problemy indeksacyjne z własną strona internetową…

Skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie Twoich problemów.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce eksperckiej:

  • E- sadownictwo – Przykład wortalu eksperckiego z dziedziny sadownictwa propagowany przez Projekt IQ-arius     (iq.link zaktualizowany 2014-10-02)
  • www.bankier.pl – artykuł autorstwa Joanny Poczesnej na temat stworzenia eksperckiego wizerunku firmy internetowej     (iq.link zaktualizowany 2014-11-04)

 

Dodaj komentarz