(Projekt IQ-arius poleca) – Raport: Bankowe aplikacje mobilne w Polsce – stan rok 2012

8-O Bankowe aplikacje mobilne w Polsce 8-O

Raport z marca 2012, wykonany przez firmę „Janmedia Interactive”.

bankowe aplikacje mobilne8-O Według stanu na marzec 2012 r., jak wynika z raportu, zaledwie kilkanaście, z działających na terenie Polski, banków posiadało prawdziwą aplikację mobilną na smartfony. Wygoda w korzystaniu z usług własnego banku poprzez połączenie się z dowolnego punktu na kuli ziemskiej za pomocą smartfonu, to w  naszym kraju jeszcze rzadkość. Należy jednak podkreślić, że istniejące już aplikacje stają się coraz lepsze i dają nam poczucie coraz większej wygody. O tym można przeczytać na przykład w artykule z Gazety Wyborczej .. bankowe aplikacje mobilne.


Ranking mobilnych aplikacji bankowych pod względem użyteczności dla klienta według cytowanego w artykule raportu (marzec 2012):

1. Bank Pekao SA
2. mBank / Raiffeisen Bank Polska
3. Citi Handlowy
4. BZ WBK
5. Getin Bank
6. Multibank
7. ING Bank Śląski
8. Bank Millennium
9. Alior Bank

Przykładem na sukces mobilnych aplikacji bankowych jest fakt, ze w lipcu 2012 r. klienci bankowości mobilnej Citi Handlowy wykonali  ponad 100 tys. (114 tys.) logowań do systemu.

Dla zainteresowanych raportem janmedia podajemy link do wymienionego w tytule raportu jaki można pobrać w formacie .pdf ze strony  ..  webusability.pl. – Raport użyteczności mobilnych aplikacji bankowych.

UWAGA!!!

Autor niniejszego artykułu zamieszkujący na stałe w USA a posiadający konto bankowe w Polsce w „PKO Bank Polski” bez problemu używał wielokrotnie aplikacji mobilnej tego Banku korzystając ze smartfonu typu Android w sieci 3G Verizon. Pomimo że bankowa aplikacja mobilna „PKO Bank Polski” nie znalazła się w pierwszej dziesiątce raportu, Projekt IQ-arius śmiało może zarekomendować jej użyteczność innym internautom. Tej aplikacji nie potrzeba wcale ściągać na swój telefon. Wystarczy tylko z komórki podłączyć się do adresu https://m.ipko.pl/smart i dalej wszystko staje się banalnie proste.

Komentarze.
Monika Mikowska from Polska wrote at 30 August 2012:
W części „Uwaga” popełnia Pan błąd merytoryczny, ponieważ myli Pan pojęcie aplikacji mobilnej ze stroną mobilną. W raporcie na 5. stronie zostało wyjaśnione, dlaczego aplikacja banku PKO BP nie znalazła się w raporcie. Dostęp do zarządzania kontem bankowym (wykonywanie przelewów, sprawdzanie salda, szczegółów posiadanych produktów bankowych) nie jest dostępny z poziomu aplikacji mobilnej iPKO, a właśnie ze strony m.ipko.pl/smart.

Iqarius.
Napisałem więc do was krótką notkę i od razu zaczęło się przekomarzanie kto ma rację. Jeszcze raz podkreślam, że nie jestem programistą ani developerem aplikacji internetowych. Na wasze produkty patrzę z punkty widzenia użytkownika końcowego i oceniam wygodę wykonywania określonych operacji na telefonie komórkowym a nie klasyfikację technologiczną. Rozumiem że z waszego punktu widzenia pisanie indywidualnych aplikacji na indywidualne urządzenia może przynieść wam chwilowe lepsze wyniki finansowe ale pamiętajcie że wybór jest w rękach konsumenta, a on wybierze to co dla niego jest łatwiejsze, prostsze i tańsze. Dlatego ja stawiam na aplikację PKO Banku Polskiego bo już jestem ich klientem, bo jej nie muszę instalować na swoim smartfonie, bo jest intuicyjna i dobrze mi działa. Po prostu z ekranu smartfona mogę zrobić to co do tej pory mogłem zrobić korzystając z dużego komputera.

Monika Mikowska from Polska wrote at 31 August 2012:
Drogi Iqariusie.
To nie przekomarzanie się, ale jeśli podchodzimy do sprawy naukowo, to niestety musimy się trzymać fachowych terminów – stąd iPKO jest aplikacją mobilną, która nie oferuje możliwości zarządzania kontem osobistym ze swojego poziomu. Dzieje się to w mobilnym serwisie transakcyjnym. Kropka – nie ma o czym więcej dywagować, bo taka jest infrastruktura tego rozwiązania.

Możliwość komentowania jest wyłączona.