Kampania promocyjna biznesu internetowego. Analiza koniecznych działań.

8-O Internetowa kampania promocyjna. 8-O

Pieniądze – główny motyw kampanii promocyjnej?

kampania promocyjna8-O Postarałeś się o swoja własną stronę internetową jako właściciel małego biznesu. Nikt jeszcze o Tobie nic nie wie, ale jesteś pełen entuzjazmu by pokazać światu swoje możliwości. Nie masz dużego doświadczenia w prowadzeniu biznesu internetowego. Zastanawiasz się jak przeprowadzić swoją własną, skuteczną, internetową kampanię promocyjną za małe pieniądze. Wiesz doskonale, że kampania ta jest ci potrzebna żeby potem zrobić duże pieniądze (jak na obrazku). Przeczytaj co doradzają nasi eksperci. Jakie powinno być twoje pierwsze posunięcie?


Oczywiście powinieneś przeprowadzić internetową kampanię promocyjną.

Kampania promocyjna – elementy do przeanalizowania.

co jest najważniejsze w promocji internetowej? Co i jak, i w jakiej kolejności?:

  1. Analiza przygotowawcza czyli rozpoznanie rynku docelowego – zastanów się kogo może zainteresować twój produkt? (np. młodzież w wieku licealnym)
  2. Cel promocji – zastanów dlaczego chcesz uruchomić promocję internetową? (by sprzedawać jak najwięcej swojego produktu)
  3. Koszt promocji – Nic nie odbywa się bez pieniędzy. Zastanów się ile możesz wydać i jaki będzie spodziewany efekt twojej inwestycji w promocję?
  4. Kanał promocji – czyli Internet, a więc przede wszystkim twoja istniejąca lub budowana strona internetowa. Płatne linki, kampania banerowa, czy inne, nowocześniejsze rozwiązania?
  5. Przygotowanie materiałów do promocji – ciężka praca, którą ktoś musi wykonać. Ty sam lub wynajęta agencja (patrz koszt promocji)
  6. Przeprowadzenie promocji - ukoronowanie poprzednich etapów. Promocja może okazać się udana albo nie. (dlatego patrz punkt 7.)
  7. Monitorowanie i analiza promocji – zaangażowałeś swoje pieniądze więc musisz skoncentrować się na tym etapie. Czasami w trakcie trwania kampanii potrzeba coś zmienić. Im wcześniej to zauważysz tym lepiej.

To tylko zarys ogólny kampanii promocyjnej. Plan przeprowadzenia promocji albo przykład. O szczegółach napisano już grube książki i setki e-booków. Więc jeżeli potrzebujesz dalszego rozwinięcia tematu, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości nie wstydź się doinformować, przeszkolić lub doszkolić.

Jeśli masz więcej zapytań w powyższym temacie – porozmawiaj z ludźmi, którzy rozumieją jak działa Internet. Jeśli szukasz profesjonalnych konsultantów do spraw tworzenia stron internetowych posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie napisz do nas a jeden z naszych ekspertów zadzwoni do Ciebie i umówi się na wstępną konsultację.

Pomożemy w sprawie przeprowadzenia skutecznej  internetowej kampanii promocyjnej.

Jedną z najprostszych  metod samoszkolenia jest przeguglowanie internetu i przeczytanie przykładowych artykułów z portalu Bryk.pl (strefa wiedzy):

  • Etapy przygotowania kampanii promocyjnej przy wprowadzeniu produktu,
  • Negocjacje – pojęcie, style, techniki,
  • Biznesplan przedsiębiorstwa – przykład,
  • Plan marketingowy – przykład,
  • Przedsiębiorczość – podstawowe zagadnienia, itp.

Jednym z przykładów promocji internetowej startupu zaczynającego swoją działalność w 2014 roku jest

wywiad na portalu Mambiznes.pl. Czytajcie o tym w naszych materiałach uzupełniających biznes.

Teleguru to serwis internetowy o telekomunikacji, ofertach, telefonach i tabletach. Poza zestawieniem i porównaniem ofert ma on edukować Polaków w sprawach związanych z branżą i urządzeniami. Serwis niby innowatorski ale przetrwał do ostatniej edycji tego artykułu. Nie obeszło się jednak bez krytyki w początkowym okresie:

…trochę się kolego spóźniłeś z tym pomysłem. Niestety nic unikalnego nie wprowadzasz na rynek co mają dwaj Twoi najwięksi konkurenci w Polsce. Pokusiłbym się nawet że lepiej to ujęli aniżeli Ty. Strona mało profesjonalna i nie intuicyjna. Odnośnie nurtujących pytań dot. telefonów bądź abonamentów nie zapomnij o tysiącach for internetowych różnej tematyki, gdzie internauci szukają, rozmawiają i sobie nawzajem doradzają co jest w danej chwili najlepsze itd. Same artykuły niestety są często kojarzone z podkupieniem (za sponsorowane) przez reklamodawce. A wyrobienie marki trwa naprawdę dłuuugo. Dlatego jeżeli Twój model biznesowy opierać się będzie tylko na reklamach tzn., że już się spaliłeś na samym początku…

UWAGA!!!

Znalazłeś się na stronie internetowej, która dzięki antyindeksacji relatywnej znalazła się na pierwszej stronie w wyszukiwarce internetowej GOOGLE. To nie jest przypadek. To efekt długotrwałej pracy pozycjonerskiej. Staraj się nie stracić swojej szansy. Twoja strona internetowa zasługuje na więcej. Może być tak samo widoczna przy odrobinie wysiłku.

Oto hasło, fraza na jaką Google zaindeksowała nas na PIERWSZEJ STRONIE. Nie wierzysz – sprawdź. Wpisz te słowa w wyszukiwarkę Wielkiego G. (zakładamy że przeszukujesz strony polskojęzyczne).

Kampania promocyjna.

Skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie Twoich problemów.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce kampania promocyjna:

  • Bryk.pl – Plan kampanii promocyjnej opracowany dla salonu piękności na stronie internetowej  (iq.link zaktualizowany 2014-05-03)
  • sciaga.pl – Etapy przygotowania kampanii promocyjnej przy wprowadzaniu produktu na rynek   (iq.link zaktualizowany 2014-05-04)
  • mambiznes.pl – Internetowa kampania promocyjna. Artykuł promocyjny. Otwarcie najnowszego portalu porównywarkowego, który pomaga wybrać telefon komórkowy.      (iq.link zaktualizowany 2014-08-30)

 

Dodaj komentarz