Jak sklep internetowy nie powinien traktować klienta. Jak nie należy obsługiwać klienta internetowego.

8-O Jak nie należy traktować klienta 8-O

Klient niezadowolony, to klient stracony.

dbaj o klienta8-O Projekt IQ-arius ostrzega. Złe traktowanie klienta przekłada się na wynik finansowy. Poniższe przykłady – Jak nie należy traktować klienta – pokazują skutki i reakcje klientów, które najczęściej prowadzą do opublikowania złej opinii. Zła opinia szybko rozprzestrzenia się po internecie i staje się przysłowiowym gwoździem do trumny młodego biznesu internetowego opartego na działalności sklepu online.

Tytuł tego artykułu nasunął się nam po przeczytaniu jednego z artykułów z Gazety Wyborczej biznes z 29 lutego 2012 roku. Link do artykułu w materiałach uzupełniających poniżej.

UWAGA!!!

63 procent Polaków przynajmniej raz w miesiącu rezygnuje z zakupów z powodu złej obsługi.

Jeszcze jeden przykład warty przeczytania.

Cytowany artykuł wraz z komentarzami to prawdziwy antyporadnik, pokazujący jak stracić  reputację i potencjalne zyski. Uwidacznia najczęstsze i najbardziej wkurzające błędy jakie sklep internetowy może popełnić w swojej działalności internetowej.

Bo i czego tu nie ma? Jest wystawianie towaru, którego się nie ma, wielokrotne spławianie klienta a następnie totalne jego olewanie. Znacie to? To przeczytajcie jeszcze raz!


A tu jeden z przykładowych komentarzy:

A z tego co pamiętam, to (xxx.xxx) był na wyszukiwarkach na pierwszych miejscach jeśli chodzi o ceny. Prawdopodobnie nie byli w stanie przeżyć na tak niskich marżach i zaczęli kombinować – przeciągać wysyłki, przeciągać zapłaty u dostawców. Którzy w końcu ich zablokowali, czego efekt widać w powyższym artykule. To teraz mają równię pochyłą – do bankructwa.
Najwyraźniej kupowanie u tego, który ma najniższą cenę może skończyć się źle.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce jak nie należy traktować klienta:

  • Gazeta Wyborcza – artykuł o spławianiu klienta   (iq.link zaktualizowany 2014-06-14)
  • Paweł Kucharzak – artykuł w EVIGO: Jakie są najbardziej karygodne błędy popełniane przez sprzedawców internetowych.    (iq.link zaktualizowany 2014-09-20)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.