Marketing zintegrowany. Marketing kreatywny. Twórcze pomysły na skuteczny marketing.

8-O Marketing zintegrowany, kreatywny, bezpośredni… itp. czyli terminologia marketingowa 8-O

Jak by go nie nazywać cel jest jeden – Przekonać niezdecydowanego klienta do dokonania zakupu.

marketing zintegrowany8-O Marketing zintegrowany. Można przeglądać słowniki, dokopywać się źródeł… I po co? W najprostszych słowach to po prostu połączenie różnych, znanych elementów marketingu w sposób optymalny, tak by uzyskać wynik (cel) spotęgowany sumą różnorodnych oddziaływań. Tyle teoria. A co mówi o tym praktyka?


Marketing zintegrowany

Praktycznie mówiąc cała ta integracja polega na wykonaniu jak najsprawniejszych działań w celu dotarcia do potencjalnego klienta wszelkimi dostępnymi środkami jakie daje nam Internet. A więc dla przykładu: reklama, PR (Public Relations), marketing bezpośredni, wirusowy, promocje sprzedaży, eventy itd. Wszystko to połączone w jeden skoordynowany ciąg zdarzeń wspierających się nawzajem. Jest to intuicyjnie wiadome, ale wszystkie firmy marketingowe które biorą pieniądze za swoje usługi ubarwiają proste działania w mocne słowa – jak to w tytule naszego krótkiego artykuliku.

Słownik terminologii marketingowej

Angielsko-polski i polsko-angielski Słownik terminologii marketingowej zawiera ponad 20000 haseł obejmujących m.in. planowanie i realizację koncepcji marketingowych, ustalenie cen, promocję, dystrybucję idei, towarów i usług, kanały komunikowania się i zachowanie konsumentów oraz ogólne terminy biznesowe. Niniejszy słownik jest niezbędny zarówno dla właścicieli małych firm, jak i menadżerów dużych korporacji, dyrektorów ds. sprzedaży, fachowców od marketingu i produkcji, studentów na kierunkach biznesowych, analityków środków przekazu i konsumentów pragnących szerzej zrozumieć marketing.

jeśli chcesz zakupić zapoznaj się z ofertą:  Słownik terminologii marketingowej!

Marketing Kreatywny czyli Marketing wymagający myślenia nieszablonowego.

Marketing w rzeczywistości internetowej kieruje się swoimi prawami. Musi być zdecydowanie bardziej dynamiczny, podążać za okiem internauty, a nawet wybiegać mu na przeciw. Biorąc pod uwagę ilość informacji jaka jest dostępna w każdym momencie dla przeciętnego użytkownika internetowego można oszaleć z wrażenia. Nieustanny „streaming” wysyłanych informacji i skojarzeń musi być przełamywany kreatywnymi  sztuczkami i nowatorskim podejściem odbiegającym od tradycyjnych kampanii reklamowych. Musi być skierowany bezpośrednio do wirtualnego konsumenta siedzącego właśnie w tym momencie przed ekranem, i to już nie staromodnego komputera biurkowego, a podręcznego smartfona czy tableta będącego pod ręką w każdej sytuacji życiowej.

Jeżeli ten przełomowy skrót myślowy nie dotarł do twojej świadomości, to znaczy że jesteś zestresowany, spanikowany własnymi niepowodzeniami i jedyną metodą ratunkową jest natychmiastowe odstresowanie.  Po tej krótkiej kuracji zachęcamy do przeczytania zbiorku obrazowych wyjaśnień terminologii marketingowej przedstawionych w sposób obrazowy – czyli po prostu: marketing na wesoło.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce marketingowej:

Przykład marketingu bezpośredniego zintegrowanego z pewną agencją interaktywną z miasta Krakowa

Tak się zaczyna wpis na pewnym blogu założonym w roku 2011.

Nie od dziś wiadomo, że jeżeli nie istniejesz w Internecie, to w ogóle nie istniejesz. Reguła ta w mniejszym stopniu dotyczy osób prywatnych, a bardziej firm i instytucji....

Celem tego bloga było, nic innego tylko, przelinkowanie do pewnej agencji interaktywnej, która pomimo stosowania marketingu zintegrowanego pozycjonowała się kiepściutko. Link się zdeaktualizował ale strona bloga dalej wisi na internecie (mówimy tu o grudniu 2014 r.)
Poniżej ostatnia sentencja ze wspomnianego bloga:

... Do oferty pozycjonowania składanej przez agencje interaktywne zalicza się: dokonanie analizy konkurencji, pomaganie w doborze słów kluczowych, optymalizowanie serwisu, zgłaszanie stron do katalogów, pozycjonowanie właściwe, analizowanie statystyk i raportowanie pozycji.

Jeszcze jedna perełka z dziedziny tak zwanego copywritingu kreatywnego!

Hasło – marketing zintegrowany brzmi bardzo „sexy”. Można poużywać sobie nowomowy typu „synergiczna efektywność multikanałowego dotarcia”. Można pokazać jakie to inteligentne lub pominąć wywody zakładając, że wszyscy wiedzą już jakie to proste. Bo to jest proste. Bo chodzi o to, by ileś tam bodźców sprzęgło się w jednym momencie, kiedy dany potencjalny konsument  jest pod oddziaływaniem marki. Bodźców, które dotrą do niego z pamięci, z podświadomości. Ważna jest nie tylko integracja kanałów (od opakowania po opinię sąsiadki), ale i miejsca oddziaływania komunikacji.

Powyższy cytat jeszcze w roku 2014 można było znaleźć na tej stronie. Dziś delektujmy sie innym równie kreatywnym przykładem


apla

Materiały uzupełniające w tematyce Terminologia marketingowa:

  • Agencja Marketingu zintegrowanego – Przykład z internetu. czym się konkretnie zajmuje? – tworzeniem reklam – działaniami z zakresu Public Relations – produkcją materiałów promocyjnych – planowanie i zakupem mediów dla klientów – prowadzeniem kampanii internetowych – wdrażaniem nowinek technologicznych w rozwiązania stron internetowych – organizowaniem eventów i sponsoringu.    (iq.link zaktualizowany 2014-03-25)
  • Autor ukrywającego się za parawanem anonimowości – Marketing kreatywny – przykład jak nieszablonowo ruszyć głową.    (iq.link zaktualizowany 2014-10-16)
  • marketingrelacji.com – Marketing zintegrowany.    (iq.link zaktualizowany 2018-12-17)

Pierwsza edycja tego artykułu na naszym portalu – luty 2012 r.

Dodaj komentarz