Śledzenie (analiza, monitoring) poczynań konkurencji na internecie nie jest rzeczą naganną i powinno być stosowane. Konkurencja nigdy nie śpi.

8-O Konkurencja nigdy nie śpi 8-O

Śledzenie poczynań konkurencji na internecie to trzymanie ręki na pulsie własnego biznesu.

monitoring konkurencji - strona ekspercka8-O Analiza lub monitoring to jest inteligentne rozpracowanie taktyki stosowanej przez konkurencję w celu zaadoptowania jej do naszej własnej sytuacji. Analiza nie polega na bezmyślnym kopiowaniu metod działania. To jest proces intelektualny. Jeżeli nie potrafisz podołać temu zadaniu, zdaj się na naszych specjalistów. Pamiętaj! Konkurencja nigdy nie śpi i zawsze może wyjść o krok przed nami.


Jak postępować z konkurencją?

Masz problem z konkurencją – zdaj się na specjalistów którzy współpracują z Projektem IQ-@rius. Napisz do nas jakie innowatorskie rozwiązania znalazłeś na stronach konkurencji, które chciałbyś wprowadzić na swoje strony w jeszcze lepszym wydaniu. Jeżeli masz pojęcie o budowie stron internetowych posłuż się następującą metodologią i zrób to sam. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić – pomożemy, znajdziemy ci doradcę.

  • Dokonaj naukowej analizy strony internetowej konkurencji. Prześledź jakie strony internetowe linkują do stron konkurencji. Przemyśl czy możesz uzyskać podobnie im linki i w jaki sposób? Po angielsku nazywa się to Backlink inteligence.
  • Prześledź ich metodę stosowania znaczników meta. Piszemy o tym na stronie Znaczniki – ich rola w naszej strategii – czyli od czego zacząć pozycjonowanie własnej strony internetowej..
  • Prześledź jakie słowa kluczowe u konkurencji wpływają na Google ranking. Stosuj podobne lub pochodne. Zbuduj słownik synonimów. Zastosuj nasze proste narzędzia analityczne lub zdaj się na Google inteligence.
  • Prześledź czy konkurencja stosuje Google AdWords.  Zastanów się czy taka taktyka też ci odpowiada.  Jeżeli tak to stosuj podobną taktykę. Google AdWords inteligence
  • Pomyśl, które z ich stron wyjściowych są według ciebie najbardziej „chwytliwe”. Czy jesteś w stanie opracować lepsze sztuczki zatrzymujące na dłużej targetowego użytkownika na twojej landing page? 
  • Media społecznościowe – zaobserwuj  czy twoja konkurencja jest widoczna na Fejsbuku? A może prezentuje się na innych portalach społecznościowych? W jaki sposób to robi? Czy jest to atrakcyjne z punktu widzenia konsumenta? Pamiętaj, że dziś media społecznościowe to najtańszy sposób promowania swojej własnej firmy. Jeżeli zrobisz to mądrze zyskasz nowych wielbicieli.
  • A na samym końcu porównaj swoją stronę internetową do innych stron, które już przyłączyły się do Projektu IQ-@rius i korzystają z dobrodziejstw antyindeksacji relatywnej.

Z naszym stanowiskiem można się nie zgadzać, ale jeszcze raz podkreślamy: Projekt IQ-@rius podchodzi do zagadnienia pragmatycznie a nie emocjonalnie.

Z konkurencją należy się liczyć, ale nie należy się pieścić.

Dlatego polecamy bardzo sensowny cytat z artykułu, który polecamy do przeczytania:

Konkurowanie o rynek:

… odbywa się na wielu płaszczyznach – jedną z nich jest Internet – a konkretnie marketing i PR on-line. Szerokie możliwości nowych technologii – które pozwalają na dokładne targetowanie kampanii, optymalizację na bieżąco, niespotykaną wcześniej mierzalność itd. – umożliwiają też podglądanie działań promocyjnych konkurencji, łatwiejsze niż kiedykolwiek. .  Zapraszamy.

Płatne monitorowanie konkurencji na internecie może zapewnić nam polska firma w języku polskim. O tym co oni robią i jak sami siebie reklamują można przeczytać w naszych materiałach uzupełniających.

Śledzenie konkurencji w Internecie to pojęcie wielowątkowe. Monitorując rynkowych rywali powinniśmy brać pod uwagę kilka aspektów ich obecności w świecie www. Przede wszystkim powinniśmy być w stanie namierzyć naszych konkurentów, co biorąc pod uwagę rozmiar Internetu jest zadaniem niełatwym. Następny etap to pozyskanie wiedzy na temat prowadzonych przez nich działań marketingowych i wizerunkowych. Warto, a wręcz trzeba wiedzieć co i jak prezentują nasi biznesowi oponenci (poważnym i częstym zagrożeniem jest to, że konkurent zachowuje się nieetycznie i próbuje zdyskredytować naszą markę). Kolejne zadanie to dotarcie do ich klientów i ocen oraz opinii przez nich wyrażanych, co jest bezpośrednim efektem wszelkich działań konkurencji. Taka wiedza pozwoli na określenie własnego miejsca względem współzawodników, pokaże wady i zalety posiadane na ich tle, pomoże na skuteczną analizę, wyciągnięcie właściwych wniosków i w końcu zdobycie nad nimi przewagi.

Również dla zainteresowanych tym tematem podajemy aktualne przykładowe, losowo wybrane, linki do firm reklamujących się na internecie dokonywaniem eksperckiej analizy konkurencji:   Trudno nam ocenić skuteczność ich działalności. Ponieważ mogą zostać naszymi ekspertami w przyszłości,  zapraszamy osoby które skorzystały z takich usług do przedstawienia nam swoich opinii.

A na zakończenie,  dla odmiany artykuł kontrowersyjny, przekonywujący że analiza ekspercka nie zawsze jest konieczna


Drogi nasz czytelniku. Skoro dotarłeś do tego miejsca to znaczy, że temat Cię interesuje i na pewno masz swoje osobiste zdanie. Jeżeli uważasz, że własnoręczne monitorowanie konkurencji to zadanie zbyt skomplikowane lub za bardzo absorbujące i nie jesteś zdecydowany z czyich usług skorzystać – skontaktuj się z nami. Pomożemy. Specjaliści współpracujący z Projektem IQ-arius zajmą się twoim problemem. Pomogą Ci w twoich zmaganiach jak przechytrzyć konkurencję.

Jeżeli uważasz, że zaproponowane przez nas linki wprowadzają w błąd, stały się już nieaktualne lub masz inne propozycje do jakiejkolwiek zmiany w treści tego artykułu, zostaw komentarz poniżej lub udaj się na naszą stronę kontaktową. Projekt IQ-@rius !

apla

Materiały uzupełniające w tematyce śledzenie konkurencji:

  • Ekomercyjnie.pl – Śledzenie e-commerce w Google Analytics – podstawa prowadzenia biznesu w sieci    (iq.link zaktualizowany 2014-03-25)
  • Biglistofwebsites.com – Narzędzie do wyłapania konkurencji na podstawie metatagów, słów kluczowych i innych elementów.  (  iq.link zaktualizowany 2014-09-12)
  • brand24.pl – Jest to jedno z wielu, płatne narzędzie do monitoringu internetu, w szczególności mediów społecznościowych. Dzięki niemu możemy wychwycić wszelkie opinie o naszej marce i dotrzeć do ich autorów.   (iq.link zaktualizowany 2014-12-07)
  • Śledzenie konkurencji – Podajemy linki do dwóch płatnych serwisów zajmujących się zbieraniem danych o innych firmach i odsprzedających te dane innym firmom chętnym za to zapłacić. Zerowa rekomendacja ze strony Iqariusa   (iq.link zaktualizowany 2015-08-17)
  • Mateusz Budzeń – Jak śledzimy klienta sklepu internetowego   (iq.link zaktualizowany 2015-08-29)
  • Pokaz slajdowy Jak analizować konkurencję i wyróżnić się na jej tle? – Pokaz można obejrzeć na całym ekranie klikając na strzałki rozszerzające. Autor prezentacji – adres mailowy tduda@ideacto.pl