Strategia internetowa i analiza marketingowa dla małej firmy. Również dla firmy jednoosobowej.

8-O Internetowa strategia marketingowa 8-O

Analiza marketingowa – przykłady dla małej firmy

projekt iqarius - strona ekspercka8-O Strategia marketingowa dla małego biznesu może być oparta na doświadczeniach dużych firm i odpowiednio zaadoptowana. Czego mała firma może się nauczyć z przeanalizowania strategii marketingowych korporacyjnych gigantów? Jako wprowadzenie do tematu zalecamy przeczytanie poniższej historii o tym jak największy potentat na rynku internetowym Google wprowadził na opanowany przez Aple rynek smartfonów markę Androida.


Historia pewnej strategii marketingowej:

Jak Wielkie G. wprowadziło na rynek smartfona z systemem Android – opis skrócony.
oraz bardzo szczegółowy opis dla osób naprawdę zainteresowanych tym tematem 

Polecamy.

Do czego nam jest potrzebna strategia marketingowa?

Szukając na internecie odpowiedzi na to pytanie znaleźliśmy najmądrzejsze naszym zdaniem odpowiedzi. Skorzystajcie z naszych linków, a jeżeli posiadacie jeszcze lepsze doświadczenia w tym temacie nie wahajcie się zostawić swoich komentarzy.

  • Strategia małego biznesu może polegać na tym by zaznaczyć różnicę pomiędzy odróżnić się a wyróżnić się. Wyróżnić się można dziwacznym zachowaniem, jarmarcznym gustem prezentowanym na firmowej stronie internetowej itp. Niewiele wnosi to wartości dla twojej marki i w zasadzie nie skłania klienta do wybrania Twojej oferty. Odróżnianie polega na czymś innym: Gdy wszyscy w branży robią to samo, mają podobny styl ceny i jakość, Ty musisz odróżnić się czymś innym. Jeśli konkurenci dają dwa lata gwarancji na produkt, pomyśl, może dasz trzy lata? Jeśli konkurencja piecze tak samo dobre chleby jak ty, pomyśl może do zakupionych dwóch chlebów dorzucisz darmową bułkę? Informacja o takiej tradycji szybko rozniesie się echem.  I tym odróżnisz się od swojej konkurencji.

    Więcej podobnych przykładów na ten temat  ..

  • Prawdziwe pieniądze zarabia się tworząc długotrwałe relacje. Jednorazowa transakcja rzadko, kiedy jest opłacalna, jeśli weźmiesz pod uwagę koszt pozyskania klienta. Dlatego dobra strategia powinna odpowiedzieć na pytanie: Co dalej? Twoja relacja z klientem powinna być wielostopniowa i nie ograniczać się tylko do jednej rzeczy. Pomyśl, dlaczego namnożyło się tyle programów lojalnościowych? Reklama tradycyjna jest coraz mniej skuteczna. Pozyskanie klienta kosztuje coraz więcej i więcej,  warto więc zainwestować żeby tego klienta utrzymać na dłużej.

    Więcej na ten temat w bardzo ciekawym blogu marketingowym ..

  • Czym jest cel strategiczny? Wszystkim znane jest ogólne pojęcie celu. Poprzez cel chcemy coś osiągnąć. Opracowując Strategię Marketingową wytyczamy najlepsze cele marketingowe. Te cele marketingowe muszą czemuś służyć. W jakim celu ustalamy cele? Celem nadrzędnym jest misja Twojego biznesu. Misja Twojego biznesu powinna być zgodna z Twoją misją osobistą. Warto, abyś był szczęśliwym człowiekiem i robił biznes z uśmiechem na ustach, nie w agonii jak niektórzy smutni ludzie biznesu.

    Więcej na ten temat w bardzo mądrze napisanym artykule marketingowym pt:
    „Krótka historia o tym, o czym jest strategia” ..
    Autor: Piotr R. Michalak – właściciel Ententa – Buduje Twoje Zyski

  • Strategia firmy to zbiór celów i zadań, jakie przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć w długim okresie funkcjonowania oraz sposoby realizacji tych zadań…  Prawidłowo sformułowana strategia odznacza się kompleksowością (dotyczy wszystkich sfer działalności), spójnością (zgodność celów stawianych poszczególnym komórkom), elastycznością (możliwość dostosowania tempa i sposobów realizacji do aktualnych warunków) i realnością (dostosowanie do panujących warunków).

    Wstęp do tekstu napisanego przez Agnieszkę Dejnaka w artykule marketingowym pt:
    „Założenia strategii marketingowej w Internecie”
    ..

Analiza marketingowa w małych firmach.

Jest to chwytliwa fraza językowa, która spowodowała kilkakrotne wejście na tę własnie stronę internetową choć nie była to zaplanowane we wczesnych opracowaniach tego tematu. W styczniu 2015 roku zaczęliśmy badać to zjawisko z opozycji teorii antyindeksacji relatywnej. O wynikach powiadomimy wkrótce.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce strategia i analiza marketingowa w małej firmie:

  • www.slideshare.net – Angielskojęzyczny slide w temacie „Cztery rzeczy jakie twój biznes powinien robić online”   (iq.link zaktualizowany 2015-01-07)

Dodaj komentarz