Inteligentny marketing – czyli jak przebić się przed konkurencję. Teoria i praktyka.

8-O Inteligentny marketing 8-O

Wykorzystaj Inbound marketing lub permission marketing by przebić się przed konkurencję?

wybicie sie przed konkurencje8-O W dobie cyfrowej rewolucji i chaosu informacji jaki otacza użytkowników internetu – od superportali, blogów i dedykowanych stron internetowych tworzonych wprost masowo, do komunikatorów internetowych, filmików i wyskakujących okienek – przebicie się z własnym posłaniem może wydawać się niemożliwe. Jeżeli Cię to zaciekawiło, czytaj dalej…
Dowiedz się jaki inteligentny marketing proponuje Ci Projekt IQ-@rius.  
(Uzupełnień w tekście dokonano w styczniu 2015 r.)


Przed zapoznaniem się z kwintesencją naszego artykułu gorąco zachęcamy do przeczytania

Inteligentny marketing to rozwiązania zbudowane specyficznie dla wyedukowanego Klienta. W dobie, gdy naczelnym narzędziem komunikacji oraz przekazu stał się Internet nie możemy postać obojętni. Internet opanował cały świat i zawładnął gadżetami mobilnymi, jakimi posługujemy się na co dzień. Klienci w poszukiwaniu potrzebnej im informacji nie muszą już fizycznie „siadać do komputera” ale robią to znacznie szybciej posługując się swoim podręcznym smartfonem. Tradycyjny marketing doszedł do granic gdzie nie potrafi wygenerować dostatecznego dopływu nowych konsumentów w takiej ilości by zapewnić byt nieznanemu „startupowi” internetowemu. Nowoczesny, i z założenia młody, biznesmen internetowy próbując związać koniec z końcem, boryka się z ograniczającymi go przepisami i zastanawia się jak dotrzeć do (czytaj „przechytrzyć”) coraz bardziej uświadomionego konsumenta. Dlatego koszt inteligentnego marketingu internetowego powinien być o wiele mniejszy niż marketingu tradycyjnego.  I tak to wygląda w rzeczywistości!
Zasadą jest prostota i atrakcyjność. Zatem nie należy lekceważyć każdej możliwości pokazania produktu w przyjaznym oświetleniu. Każda strona internetowa ułatwiająca możliwość nabycia produktu czy usługi  poprzez tę właśnie stronę internetową jest kolejnym krokiem do sukcesu. Nikt nie wie do końca jaki jest ostateczny czynnik nakłaniający do podjęcia decyzji.możliwej do nabycia. Nikt nie może zaprzeczyć faktom, że ludzie w sieci kupują oczami!

Nowoczesny marketing to Marketing inteligentny.

Dlatego staraj się stosować w swojej działalności trzy główne założenia:

po pierwsze   – Zbieraj dane o kliencie z każdego dostępnego źródła w centralnej bazie danych i dbaj o ich aktualność na ile to tylko jest możliwe.

po drugie        – Wykorzystuj wszelkie odpowiednie okazje mające znaczenie dla poszczególnej grupy klientów w celu przypominania się i przesyłania im nowych ofert.

po trzecie       – Stosuj taką taktykę komunikacji internetowej z klientem aby nie została ona uznana za natarczywą i nie była  przekierowywana automatycznie do skrzynki spamowej. (po prostu bądź inteligenty a nie upierdliwuy).

apla

Materiały uzupełniające w tematyce inteligentnego marketingu:

  • quanticmedia.pl – Każdy doświadczony marketer ma świadomość, że kluczowy wpływ na końcowy wynik kampanii marketingowej ma precyzja w określeniu grupy docelowej, kanałów komunikacji oraz samego przekazu, który powinien być dopasowany do cech i preferencji odbiorców. Sztuka polega jednak na skutecznym zebraniu danych, które pozwolą na tak efektywną strategię.   (iq.link zaktualizowany 2014-08-27)
  • Norbert Oruba – Co lepsze inbound marketing, czy permission marketing czyli uczcie się Polacy   (iq.link zaktualizowany 2015-01-06)
  • Yay Baer – książka – Youtility czyli dlaczego inteligentny marketing polega na pomocy, a nie medialnym szumie? –   (iq.link zaktualizowany 2015-08-12)