Samoreklama banerowa na przykładzie biznesu coachingowego.

8-O Biznes coachingowy 8-O

Samoreklama banerowa. Chyba już odchodzimy od tej metody.

projekt iqarius - samoreklama 8-O Stara szkoła marketingowa uczyła w ten sposób: Prezentacja internetowa w postaci dedykowanego banera ze słowami „Find a Coach” jest doskonałym, a zarazem jednym z najtańszych sposobów na zaprezentowanie swojego biznesu coachingowego całemu światu. Samopromocja w postaci banera.


Ten tekst daje przykład samoreklamy powołując się na branżę coachowską. Może być jednak zaadoptowany do dowolnej branży. Dobrze zaprojektowany banner daje możliwość dla każdego coacha by rozpropagować promocyjny wizerunek swojej firmy, zaprezentować firmowe logo i opublikować dane teleadresowe. Szczególnie ważnym jest by twoja strona internetowa była związana z udziałem w Projekcie IQ-arius. Ten, niezauważalny dla innych, element podniesie Twoją pozycję rankingową i wyróżni Cię spośród konkurencji.


Nowa szkoła zasad umieszczania promowanych reklam na stronach internetowych.

Celem tego artykułu jest uświadomienie potencjalnemu projektantowi strony internetowej, że w nowoczesnych trendach marketingowych reklamy na stronie internetowej nie powinny przerastać treści. Reklamy powinny tworzyć jedność ze stroną.
Nowa szkoła mówi tak: Reklama powinna być częścią strony – przynajmniej kolorystycznie. Reklama nie powinna znajdować się tam, gdzie zawsze znajdują się reklamy. Reklama powinna być umieszczona pomiędzy treścią, po którą przyszedł czytelnik. Nie umieszczajmy bannerów w środku artykułu na stronie …najlepiej zrezygnujmy z bannerów.

Większość Polaków jest z natury nieufna i podejrzliwa. Nie ufają rzucającym się w oczy zapewnieniom, że jesteśmy najbardziej doświadczonym coachem.  Trzeba przyjąć inną taktykę.  Trzeba postarać się o to, żeby treść bannera, o ile musi być, była adekwatna do treści strony i tematu serwisu. Natomiast samopromocja tekstowa (wymagająca dobrego copywritingu) nie powinna powodować przeładowania strony. Powinna zagubić się w treści i nie wzbudzać podejrzeń. Samoreklama lub reklama sponsorowana  nigdy nie powinny być wyróżniane innym  kolorem.

Zasady ogólne:

  • Najpierw daj coś wartościowego użytkownikowi, potem oczekuj zwrócenia uwagi na reklamę.
  • Jeśli możesz, daj reklamę w menu niech będzie częścią serwisu.
  • Daj reklamę tak by reklamy umieszczone na stronie nie prowadziły do reklamodawcy, tylko do Twojej prywatnej informacji o nim. Czytelnik na Twojej stronie powinien zaufać Tobie, nie reklamodawcy. Sama reklama przekazuje zbyt mało informacji, by wzbudzić zaufanie. Dlatego bardzo skuteczne jest osobiste wprowadzenie czytelnika w ofertę reklamodawcy czy partnera.
  • Reklamę powinna być wtopiona w stronę a nie wyskakiwać  ze strony.Najlepiej umieścić ją w miejscu gdzie czytający na chwilę musi się zatrzymać. Bardzo dobrym pomysłem jest umieszczenie reklamy tekstowej pod artykułem i np. nad linkami do dalszych części. Jest szansa, że czytający po przeczytaniu artykułu (jeśli go zadowolił) wynagrodzi cię kliknięciem, że spodobają mu się wszystkie informacje, które mu podsuniesz pod nos. To się może wydawać niedorzeczne, ale prawda jest taka, że jak już ktoś czyta reklamy na stronie, to z szacunku lub wdzięczności dla jej właściciela.

Powyższe rozwiązania są skuteczne w przypadku portali tematycznych.  Teksty na stronach wortali są ukierunkowane branżowo i przesiąknięte osobistymi opiniami ich autorów. Wypromowani autorzy są uznani za ekspertów i lubiani przez użytkowników serwisu.
Serwis internetowy to nie gazeta. Wiadomo, że szybciej zaufasz osobie, którą znasz i na której wiedzy się poznałeś. Stały użytkownik twojego serwisu musi ci zaufać by chciał do ciebie powrócić. Czasami internauta odwiedza stronę nie tylko dlatego, bo interesują go treści właśnie na tej stronie, ale dlatego że pomogłeś go skierować do produktu o którym wie, że sam go przetestowałeś i polecasz.

Na koniec należy podkreślić jedną ważną rzecz:

Art. 36. p. 3. Ustawy z dnia 26 stycznia 1994 r. – Prawo prasowe „Ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób nie budzący wątpliwości, iż nie stanowią one materiału redakcyjnego.”

Trzeba mieć to na uwadze, stosując zaprezentowaną w artykule technikę przedstawiania reklam. Każda reklama musi być oznaczona. Oznakujcie, ale nie wyróżniajcie. Czytelna notka: „reklama” lub „artykuł sponsorowany”  nie budzi wątpliwości i jest wystarczającym oznakowaniem materiału.

 

Dodaj komentarz

Iqarius Creation Group
Marzec 2014

Coaching biznesowy, IQ-Biznes , , ,
Copyright 2009 - 2018 © ICG. Projekt IQ-arius. Portale dla każdego.
Linki, które pokazujemy na tej stronie służą do ilustracji przykładów podanych w danym artykule. Ich aktualność była sprawdzona przez edytora.