Portal tematyczny – zyski i zalety. Co nam daje? Jak zarobić na portalu tematycznym?

8-O Co nam daje Portal Tematyczny? 8-O

Zyski i zalety.

portal tematyczny to strona ekspercka8-O Portal tematyczny to serwis internetowy zbudowany z myślą o określonym odbiorcy. Jest to skuteczny kanał promocyjny firmy działającej w określonej branży. Śmiało można porównać wortal internetowy do wymierających już branżowych czasopism drukowanych. Jest to nowocześniejsza wersja sposobu dotarcia do klienta zainteresowanego konkretnym produktem, usługą lub marką. Reklamy zamieszczane na portalu tematycznym trafiają do zainteresowanego odbiorcy a aktywne fora oraz komentarze artykułowe potęgują ich działanie. Ponadto linki z portalu tematycznego (posiadającego wysoki pagerank) do danej strony firmowej wzmacniają jej pozycję w wynikach publikowanych przez Wielkie G.
Reasumując – Dobrze zaprojektowany portal tematyczny, poza satysfakcją samego posiadania, może stać się źródłem dochodów dla jego właściciela. Dochodów pośrednich lub bezpośrednich.


Do kogo adresowany jest Portal tematyczny?

Będąc właścicielem

… dobrze wypozycjonowanego portalu tematycznego będziesz mógł przyciągać zainteresowanie firm branżowych identyfikujących się z tematyką twojego wortalu. Publikując załączone powyżej zdjęcie zakładamy że przyciągnie ono uwagę kolekcjonerów pudełek zapałek.

Jeżeli chcesz założyć nowy portal tematyczny

Po prostu skontaktuj się z nami

Przeczytaj poniżej jakie możliwości zapewnia portal tematyczny i co możesz zaoferować swoim klientom.

Staraj się by Twój portal tematyczny stał się portalem opiniotwórczym, na którym można wyrazić własne zdanie o firmach oferujących usługi w danej konkretnej branży. Oceny powinny rzeczowe, zarówno ilościowe jak i jakościowe, czyli liczbowe oraz tekstowe. Na takie opinie przedsiębiorca ma znacznie mniejszy wpływ i nie wyglądają wtedy jak teksty sponsorowane. To może zachęcać klientów do wyrażenia swojego zdania, jednakże moderator serwisu musi zwracać uwagę na naturalność prezentowanych wpisów. Powinny one przecież odzwierciedlać prawdziwe poglądy klientów.

 Twoje zyski to:

  • Posiadanie portalu tematycznego powoduje automatyczny wzrost zaufania wobec Twojej marki.
  • Dysponowanie własnym, niezależnym przekazem, umożliwia Ci uzyskanie statusu opiniotwórczego.
  • Możliwość niezależnego prowadzenia własnej, długofalowej działalności marketingowej, delikatnie „wbudowanej” w strukturę portalu poprzez publikowanie rozszerzonej wiedzy na temat produktów lub usług będących podstawą działalności Twojej firmy.
  • Ekonomiczne budowanie regularnie wzrastającego ruchu internetowego. (Tańsze i skuteczniejsze niż przy prostej stronie internetowej).
  • Łatwiejsze budowanie powiązań barterowych.
  • Możliwość połączenia portalu z własnym sklepem internetowym.
  • Utworzenie własnej bazy dobrze wyselekcjonowanych klientów.

Co możesz zaoferować swoim Klientom?:

  • Możliwość publikowania e-wizytówek lub Promostron firm spokrewnionych na stronie swojego portalu tematycznego. Umieszczenie loga firmy na e-wizytówce daje wizualną gwarancję reklamowania przynależności firmy do danej branży. Wiąże się to z utrzymaniem wizytówki firmy w bazie danych (za co możesz pobierać opłaty).
  • Aktualizowanie danych firm umieszczanych w bazie portalu. Podstawowe dane firmy mogą być rozszerzane poprzez np. umieszczenie mapki lokalizacyjnej. Mapka taka prezentująca dojazd do firmy może być usługą płatną dodatkowo jeśli jest przygotowywana przez Twój zespół techniczny według wytycznych wykupującego usługę.
  • Płatną usługa może być też dodanie nowej kategorii wybranej przez klienta do twojej bazy danych, utrzymanie tej kategorii i przypisanie kategorii produktów lub usług.
  • Możliwość sprzedaży powierzchni reklamowej w postaci Bannerów reklamowych na własnym portalu innym firmom. Może to być baner główny przewijający się przez wybrane strony portalu to element reklamowy, który składa się z kilku odsłanianych jeden po drugim obrazach. Może to być banner wspólny zakupiony jednocześnie przez kilka firm sprzedawany na podstawie ilości wyświetleń. Może to być banner wbudowany w dowolna stronę portalu.
  • Artykuł sponsorowany. – to cała strona internetowa przeznaczona na treści wypełnione przez płatnego sponsora. Artykuł sponsorowany może być przeznaczony na Propagację produktów. Jedną ze stosowanych form to karty katalogowe produktów jako usługa płatna  wraz z utrzymaniem w bazie danych. Karta katalogowa zwykle prezentująca dane techniczne i zastosowanie produktu.
  • Drobne ogłoszenia tekstowe - krótkie teksty umieszczane w różnych artykułach powiązanych tematycznie.
  • Advertoriale – czyli linki sponsorowanych, tematycznie powiązane z tematyką portalu oraz innymi działaniami marketingu popieranego mogą być oferowane jako bezpłatne lub płatne. Mogą to być linki prowadzące do zewnętrznej strony internetowej firmy, lub linki do sponsorowanej strony wchodzącej w skład Projektu IQ-arius.  Możesz zaproponować firmie, która wykupiła wizytówkę w twoim portalu również płatny adres xxx.iqarius.pl, gdzie xxx jest to nazwa firmy.
  • Podłączenie przyjaznej strony internetowej firmy do Projektu IQ-arius może być traktowane jako specjalny bonus.
  • Płatny Patronat nad Twoim portalem tematycznym to opieka którą określona firma może wykupić na określony okres czasu. Otrzymuje ona wówczas do wyłącznej dyspozycji szerokie uprawnienia w postaci promostrony ze wszystkimi atrybutami, baner główny na stronie głównej, w cyklicznych odsłonach, umieszczenie do 2 artykułów w aktualnościach, stronę reklamową produktów lub usług Patrona artykuł w promocjach z linkiem do własnej strony internetowej, informacja na stronie głównej w postaci logotypu patronatu nad portalem i tym podobne rozwiązania.
  • Widoczność  w katalogu branżowym powiązanym z portalem tematycznym: czyli lista firm, autoryzowanych dealerów, dystrybutorów, oddziałów terenowych itd.  Przynależność do sieci powoduje wyświetlanie rozbudowanej usługi na e-wizytówce lub promostronie. Wyświetlana lista może być odpowiednio edytowana pod względem obszaru i klasyfikacji katalogowej. Można utworzyć specyficzną sieć, w procesie rejestracji w portalu i nadać jej swoistą nazwę. Poszczególni uczestnicy wyrażają chęć przynależności do sieci – zaznaczając to w panelu administracyjnym. Promotor sieci następnie potwierdza tę przynależność. Cała operacja jest bardzo prosta, przeprowadzana jest z własnego panelu administracyjnego firmy. Jest to mechanizm półautomatyczny i nie wymaga on bezpośredniego kontaktu właścicielem portalu.

apla

Materiały uzupełniające w tematyce ” jak zarobić na portalu tematycznym”:

  • Ogłoszenie na oferia.pl – pod tytułem „Masz stronę www, bloga, portal tematyczny? Umieść reklamę i zarabiaj”(814996)  Naszym zdaniem to po prostu jeszcze jedna landing page służąca do budowania marketingowej bazy danych. Nie warto sobie tym zawracać głowy.(iq.link zaktualizowany 2014-03-19)
  • zahibernowany wortal – o tym że nie każde przedsięwziecie musi przynieść sukces biznesowy czyli ile zależy od od dobrego menedżera .(iq.link zaktualizowany 2014-06-08)
  • galactica.pl – Na czym zarabiają portale branżowe?   (iq.link zaktualizowany 2014-12-20)
  • Paulina Kamińska – opublikowała na egospodarka badania pokazujące ile można zarobić na blogu wchodzącym w skład portalu tematycznego   (iq.link zaktualizowany 2015-08-02)
  • Michał Sienko – na M+ online pisze o sposobach zarabiania na własnej stronie internetowej   (iq.link zaktualizowany 2015-08-02)

Jedna odpowiedź na „“Portal tematyczny – zyski i zalety. Co nam daje? Jak zarobić na portalu tematycznym?””

  1. […] Portal tematyczny poza satysfakcją samego posiadania, powinien być źródłem dochodów dla jego właściciela.  […]

Dodaj komentarz