Branding, domena .pro i skuteczna strategia marketingowa.

8-O Branding internetowy zaczyna się od domeny. 8-O

Dlaczego domena .pro jest brandingowo ważna w skutecznej strategii marketingowej?

branding8-O Firma budująca swój branding musi odpowiednio wyróżniać się na rynku. Pierwszym i najważniejszym elementem oddziaływującym na rozpoznawalność firmy na rynku jest odpowiednio dobrana, unikalna nazwa oraz logo. Te dwa elementy kojarzące się z misją prowadzonego biznesu muszą być wyeksponowane na profesjonalnie wykonanej stronie internetowej. Przy zakładaniu nowej, nieznanej szerszemu ogółowi firmy należy zwrócić szczególną uwagę, by każdy element na którym opieramy budowanie marki firmowej był unikalny na tyle by nowa marka wyróżniała się na tle konkurencji. Właścicielowi powinno zależeć na jej, jak najszerszej, rozpoznawalności ale również na ochronie marki swojej firmy. I temu celowi służy Branding


Branding jest jedną z najważniejszych technik marketingowych

to budowanie świadomości markowej

Budowanie świadomości marki polega na jak najbardziej solidnym utrwaleniu w świadomości konsumentów faktu istnienia danej marki i pozytywnych skojarzeń z nią związanych.

Najczęstszym powodem podjęcia decyzji o budowaniu nowej marki to dostrzeżenie atrakcyjnej niszy na rynku i chęć wybicia się przed konkurencję poprzez przejęcie bazy konsumentów. Tradycyjny branding jest bardzo kosztowny i bardzo czasochłonny. Budowanie nowej marki może trwać do 5 lat.
Dlatego przed jej podjęciem decyzji o budowaniu świadomości markowej (branding) należy zadać sobie kilka pytań:

  • Co aktualnie reprezentuje Twoja firma?
  • Jaki jest jej potencjał?
  • Czym się zajmuje?
  • Czym się wyróżnia wśród innych biznesów o podobnym zakresie działania?
  • Jaka jest jej tożsamość
  • Jaki jest jej plan rozwoju?

Na podstawie takich  i podobnych pytań, specjaliści od brandingu potrafią przeanalizować  i zdefiniować główne aspekty działalności Twojej firmy, jej rynku, klientów i pozostałych spraw mających dla niej kluczowe znaczenie (strategia marki). Pomogą Ci w przekształceniu nazwy firmy i jej  loga tak, by podprogowe impulsy wywoływały natychmiastowe rozpoznanie firmy na zatłoczonym rynku (rozpoznawalność marki).  Pomogą Ci przekazać misję Twojej marki w taki sposób by była ona zrozumiała przez każdego potencjalnego konsumenta i odróżniała się od sloganów konkurencji. Zbudują kanały przekazów komunikacyjnych i będą monitorować postęp propagowania marki (zarządzanie marką). Będą kształtować pozytywny obraz działań, które dla Klientów i reszty otoczenia firmy uznawane będą jako znaczące, zapadające w pamięć i ściśle identyfikowane z marką (świadomość marki).

Zbuduj swój branding na prestiżowej domenie .pro przeznaczonej dla profesjonalistów.

Oprzyj branding swojej firmy na silnej domenie .pro. Możliwość ta istnieje od ponad dziesięciu lat, a mało kto zdaje sobie sprawę z jej znaczenia. Jest to domena prestiżowa o utrwalonej renomie, przeznaczona dla firm, organizacji i osób prywatnych certyfikowanych w swojej działalności.  .pro jest dziś synonimem umiejętności, wizji oraz rozwoju marki. Pomaga w budowaniu relacji na całym świecie, nie tylko w Polsce.

Oto przykład dobrze wykonanej, atrakcyjnej strony zbudowanej przez wykonawcę znającego się na rzeczy  (iq.link zaktualizowany 2014-05-09)

Materiały uzupełniające w tematyce branding:

  • About.com. – Definicja tematu (jeżeli znasz angielski)   (iq.link zaktualizowany 2014-03-09)
  • Registry pro – Na czym polega rejestracja w domenie .pro (po angielsku) (iq.link zaktualizowany 2014-05-09)
  • Paweł Opitek – Jak wybrać dobrą domenę dla strony internetowej?   (iq.link zaktualizowany 2014-07-10)
  • Izabela Wójcik / IPO.pl – Kreowanie nowej marki krok po kroku     (iq.link zaktualizowany 2014-03-09)
  • KRUK.pl – Przykład na dobrą rozpoznawalność marki w branży windykacyjnej   (iq.link zaktualizowany 2014-03-09)

UWAGA!!!

Branding

Jeżeli jesteś zainteresowany kontaktem ze specjalistą od brandingu internetowego – Projekt IQ-arius służy pomocą. Jeśli szukasz profesjonalnych konsultantów do spraw tworzenia stron internetowych połączonych z brandingiem, napisz do nas a jeden z naszych ekspertów zadzwoni do Ciebie i zapozna się z twoimi problemami. Kto pyta nie błądzi.
Pomożemy wam znaleźć odpowiednich fachowców.

Jedna odpowiedź na „“Branding, domena .pro i skuteczna strategia marketingowa.””

  1. Marta pisze:

    trochę więcej na temat brandingu piszę w artykule http://cenabiznesu.pl/-czym-jest-branding

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.